2e helft vakantie en weer aan het werk

20 januari 2018 - Arosa, Zwitserland

Dag 4 van mijn mini vakantie had ik weer skiles. Wat een geluksvogel, mooiste weer van de wereld! Deze keer met de gondel naar boven en daar de blauwe pistes opgezocht. haha bij de eerste de beste afdaling donderde ik gelijk weer onderuit, oké.. rustig blijven, geen angst hebben en met beleid achter Nadia  ( van de skischool) aan skiën. Dat ging eigenlijk steeds beter en wanneer ik wat relaxter op die latten stond ging het soms echt wel! :-) Alleen na 2 uur met verzuurde benen, die moeten nog even trainen, bovenaan een heel steile helling die ijzig was voor het laatste stukje. Dat ging niet helemaal soepel, twee keer flink gevallen.. hoofd zit er nog aan en geen last van gekregen alleen duim beetje gekneusd, leve Arnica, komt goed. Hier op het balkon lag nog een beste laag sneeuw en kon ik mooi met pot koffie en een boek daar zitten met mijn duim ter koeling in de sneeuw. 's avonds "De Mol' gekeken. Echt goeie zet die app zodat ik wanneer ik zin heb af en toe lekker televisie van thuis kan kijken.

Pignia 14 januari

Zondag kamer opgeruimd, gewassen en op tijd naar de trein om eerst koffie te drinken aan de Untersee bij het Italiaanse koffietentje waar de zon staat eind van de ochtend. Heerlijk gezellig paar dagen naar mijn vrienden. Daar eerst geprobeerd of mijn auto het nog deed alleen die had het te koud gehad en weigerde dienst, Volgende dag met startkabels gelijk weer aan de praat en accu opgeladen door naar Chur te rijden waar ik toch koffie moest halen. Hier in Arosa nog geen decafé gevonden daarom sleep ik wanneer ik in de stad ben een lading mee naar hier. Waren heerlijk dagen in Pignia, echt even gezellig en relaxt energie op doen! Gelopen, Dansles gekeken, kapper geweest en gelezen, een beetje thuis in Zwitserland. ook zeker getroffen met het weer echt zonnige dagen!

19 januari  (1)  19 januari  (2)

Woensdag terug naar Arosa, sinds dinsdag sneeuwt het bijna onophoudelijk en alles wat een beetje groen was ligt weer onder een hele dikke witte laag. Buurman Mario ging die avond kaasfonduen in de gezamenlijke keuken met een paar collega's van hem uit het hotel waar hij werkt en vroeg of ik ook kwam. Gezellig aangeschoven en lekker kaasfondue gegeten met veel witte wijn en alles. Kwam er achter waarom ik steeds van die gekke zachte eieren heb wanner ik ze naar mijn idee lang kook. Nooit geweten dat je hier, op bijna 2000 meter, veel langer moet koken! Het water kookt relatief snel, alleen wordt niet zo heet als thuis.. haha weer wat geleerd!

IMG_5797 Programma Arosa Winter 20172018

Vanaf afgelopen donderdag 18 januari weer aan het werk, dagje keuken (1x per week een hele dag) en dagen daarna  in de service. Leuk weer terug te zijn en het werkleven weer op te pakken! Het is nu door de weeks relatief rustig, de weekenden volgeboekt en is het vol gas. Vanaf volgende week tot half maart zit het hotel vol en worden mijn vrije uren weer beperkt. Vandaag pas om 18.00 uur beginnen, nog even genieten van de luxe dat vrij ben overdag!

1. Leo:
    20 januari 2018
    Leuk om te lezen.. geniet er nog even van..
  2. Saskia:
    20 januari 2018
    Zeker leuk om te lezen, grappig verhaal over de eieren, dat moet je toch ook maar weten, nu wel! Werk en Genietze maar weer!☃️😎🎿
  3. Michel:
    20 januari 2018
    Mooi om een beetje bij te blijven in “ jouw” wereld. 👍👍
  4. Rita:
    20 januari 2018
    Ga zo door klinkt positief gr van ons xxx
  5. Joyce:
    Leuk mop. Geniet van je verhalen. 😘😘😘
  6. Annet:
    20 januari 2018
    Hi heleentje, leuk je verhalen. Wat een mooie wereld he!
    En nu snap ik waarom het mij niet lukt om eieren te koken 😉
    Nooit geweten 🤣🤣🤣
    Fijn dat je ff vrij bent geweest en nu weer aan het werk 😘
  7. Gert jan:
    20 januari 2018
    He Leentje krijg er ook zin in
    Zal wel mooi gezicht zijn al die sneeuw
    Geniet er maar van gaat al weer hard op naar april
    We horen
    Groetjes Astrid en Gert jan
  8. Jaap pronk:
    20 januari 2018
    Heleentje top je raakt al aardig ingeburgerd daaro.
  9. Mam:
    20 januari 2018
    Super leuk om te lezen dat je je zo fijn voelt in de sneeuw en op de latten geweldig ik geniet met je mee!!! Nu weer aan de bak ook weer oke hier gaat alles als van ouds dus weinig spectaculair het is genieten van al die mooie beelden liefs kus mam.
  10. Wendy:
    Love the muts 😉
  11. Trudy:
    Ja Lena de eieren!! Vergeten te vertellen sorry😂😊😊
  12. Kees:
    20 januari 2018
    Gezellig verhaal weer! Dat ei-probleem hadden wij vorig jaar ook. Haha. Nooit geweten. Veel plezier.
  13. Annette:
    21 januari 2018
    Mooi dat je van de blauwe piste ben afgegaan.Geniet lekker daar Heleentje winterpeentje.Dikke kuzz v Ed
  14. Lucas Viruly:
    21 januari 2018
    Hoi Heleen,
    Mooie verhalen!
    Mijn moeder (zelf Zwitserse!) had mij dit wel eens verklapt, dat water in de bergen al kookt bij 85 graden; zij kan er nog steeds met smaak over vertellen dat zij in haar jonge jaren een andere denkfout maakte: zij kreeg namelijk steeds te harde eieren terwijl ze die eigenlijk zachtgekookt wilde. Zij volgde namelijk de redenering dat als een ei er vijf minuten over doet, twee (ze had net mijn vader leren kennen) eieren in een pannetje er dus tien minuten over doen...
  15. Marcel:
    22 januari 2018
    Pas je wel een beetje op op de latten !!..maar volgens mij heb jij het best goed voor elkaar daar. leuk hoor en erg leuk om jou avontuur zo te volgen. xx
  16. Roos:
    22 januari 2018
    He Leentje, je raakt al aardig ingeburgerd. Mooie verhalen en mooie plaatjes. Nog ff 25 maart in het programma krabbelen; 1e GP 2018. Ook de reacties zijn leuk. Mijn kookblunder: voor iemand die geen varkensvlees mocht maakte ik ooit HAASkarbonade. Blijf genieten en blijf schrijven. Knufff