2e week Februari, visite uit Nederland

20 februari 2018 - Arosa, Zwitserland

13 februari  06-02 (8)

Na een paar lekkere dagen gewerkt te hebben kwam de chef met de mededeling dat, omdat ik nog 11 vakantiedagen heb staan, 20 maart mijn laatste werkdag gaat zijn! Oké.. wooo dat is al over een paar weken, haha heb nog veel te doen hier! :) Kon er een nacht bijna niet van slapen.. werd een kort nachtje. Gelukkig maar halve dag werken en daarna gelijk door naar de trein om een nachtje naar Pignia te gaan. Was weer heerlijk en relaxt, zaterdag daar ook de eerste schaatswedstrijden van de Olympische spelen gekeken!

Hele week onregelmatig gewerkt, tussendoor de andere schaatswedstrijden gekeken en elke dag ook nog gelopen! Kom iedere keer weer nieuwe paden tegen, de ene keer door een dennenbos (met eekhoorntjes) de andere keer dwars over de berg en langs de ski-pistes. Leuk lopen overal!

08-02 (6) 08-02 (4) 08-02 (8)

Valentijnsdag! Woehoe, er lag een kaart in mijn postvak! Post is heel leuk en check dan ook trouw elke dag of er misschien een kaartje of briefje ligt ;) ... en nu met Valentijn, BINGO!  Leuk!

Valentijn !!

Hele dag aan het werk in de keuken, gelukkig op tijd klaar want Karin had de trein met aankomt 20.09 in Arosa. Gezellig en lekker met bier bij gekletst in de keuken! Rooster is de komende dagen wonder boven wonder best gunstig zodat we samen ook tijd hebben Arosa te ontdekken. Donderdagochtend gelijk rond de Obersee gelopen, boodschappen gedaan en tussen de middag voor de Ipad kijken naar de 10.000 meter. 's middags nog een klein rondje rond de Untersee en samen gegeten voordat ik avond moest werken. Heerlijk gekookt Kaar, dank!

Schaatsenkijken 15-02 IMG_6621 start van wandeldag ;) (2) onderweg van Hörnli naar Innerarosa op 2541 meter

onderwerg van Maran naar Tschuggenhutti (3)onderwerg van Maran naar Tschuggenhutti (1) Tschuggenhütti

Jaaa vrijdag is vrije dag deze week. Het was ontzettend mistig en het was half regen/half sneeuw heel de dag. Met de bus naar Prätschli en daar vandaan lopend over het wandelpad op de piste via Maran naar de Tschuggenhütti voor een glühwein.. goed bezig, zeg ik! Nog even gekeken in het hotel waar ik werk en met de Hörnli Express naar boven naar 2541 meter hoog. De nevel werd alleen maar meer en we moesten daar doorheen ruim anderhalf uur naar beneden lopen.. waaaaaaa dat was een missie... zonder zonnebril werd je echt soort van sneeuwblind.. zicht was 2 meter.. bizarre wandeling naar beneden, echt wel gelachen omdat we van roze paaltje naar roze paaltje moesten lopen.

In de Hörnli express (7) In de Hörnli express (6) IMonderweg van Hörnli naar Innerarosa op 2541 meter (4)

zaterdagochtend nog hoger met de gondel naar Weissenhorn op ruim 2600 meter en ook naar beneden gelopen. Hier waren soms zulke steile stukken dat we maar op kont zijn gaan zitten en naar beneden gegleden :) te grappig.

Weishenhorn (1) Weishenhorn (2) Weishenhorn (5) Weishenhorn (11)

's avonds weer gewoon aan het werk en als afsluiting nog een bier gedronken met Karin hier in de keuken. Zum Wohl!

laatste avond

1. Koos:
    20 februari 2018
    Hoi Heleen, Toch elke keer weer een beetje jaloers hoor als ik je verhalen lees . Het is werk maar toch ook een hele mooie lange vakantie. Geniet er nog even van want het is zoals je al schreef heel snel 20 mrt. Maar we vinden het ook weer leuk om je weer te zien hoor.
  2. Monique:
    Leuk weer Heleen
    Gezellig dat karin er was
    Nog paar weekjes lekker genieten
    Dikke x
  3. Gert jan:
    20 februari 2018
    He Heleen zijn wel mooie plaatjes wij gaan nu ook nog even de winter in ben benieuwt .
    Wat zul je een sneeuw hebben gezien leuke mensen belangrijk hoor ja dan schiet het al weer mooi op kunnen we weer even bij praten.
    Het ga je goed geniet er nog maar even van.
    Vriendelijke groeten Astrid en Gert jan.
  4. Chantal Netscher-Mahadew:
    20 februari 2018
    Hoi.., ik geniet ook van je verhalen , geniet van je tijd daar! Groeten uit Amsterdam van Chantal
  5. Jaap pronk:
    20 februari 2018
    Heleen fantastisch mooi foto's hoop dat je ,je tennisrackets heb mee genomen loopt makkelijker in al dat sneeuw :-)
    Geniet er nog even van is zo voor bij .
    Groet Jaap
  6. Ronald:
    21 februari 2018
    van ons ook, wat leuk om weer te lezen over van alles valentijn wandeling enz enz super tof en gaaf allemaal wat jij doet en meemaakt. Geniet van je dagen en neem het er maar lekker van .... dikke knuffel van ons. Hier nog de laatste loodjes voor we weer op orde zijn ... kijken daar ook wel weer naar uit.
  7. Roos:
    21 februari 2018
    Werd al ongerust. Was aldoor zo stil op je blog. Wordt straks nog lastig voor je om een plaatje te kiezen dat vergroot op canvas komt. Nee, niet die met de jurk. Hoewel ik die super grappig vind ! Nog maar 4 weekjes... Knuffff
  8. Kasper:
    22 februari 2018
    Ola schoonheid
    Mooie verhalen van je avontuur daar echt super
    ✌️Kasper
  9. Karin:
    24 februari 2018
    Hoi Heleen, leuk om de foto's terug te zien! Ik heb enorm genoten en ben nog steeds aan het nagenieten. Kan hier 'n aardig tijdje op teren. Dank voor je gastvrijheid en gezelligheid en geniet van je laatste weken. X
  10. Mam:
    25 februari 2018
    Wat weer een geweldige foto's echt geweldig om daar gewoon te zijn echt jaloers makend wat zul je genieten ik word hier al blij van een paar centimeter plus blauwe lucht , geniet nog zoveel mogelijk kus mam .