Eerste dagen in Arosa

9 december 2017 - Arosa, Zwitserland

Goedemorgen, de eerste vier dagen in Arosa zitten er op! Ben er al heel snel achter dat ik niet gewend ben staand werk te doen; de chefs van het hotel, Markus en Matthias, hadden me al gewaarschuwd dat de eerst twee weken echt wennen is en dat het niet raar is wanneer je je voeten en rug voelt. Gaat vanzelf wel weer over! Woensdag voor het eerst gewerkt, omdat de hulp van de kok pas volgende week begint sta ik veel in de keuken. Goed om te beginnen zo! Heb dan ook veel verschillende klussen, voorgerechten maken, ontbijt voorbereiden, afwassen etc. Gistermiddag ingewerkt hoe ik lunch kan maken.. haha ja hoor na 1 dag kan ik wel alleen staan en de a la carte lunch maken.. komt goed, heb een A4 vel vol met aantekeningen gemaakt. :-) Blijven lachen en daarnaast het eten voor het personeel tussen de middag op tijd en smakelijk op tafel zien te krijgen!

Woensdag en donderdag waren 2 dagen heel mooi weer en kon ik 's middags op het balkon met e-reader en koffie. Heerlijk! Ook het washok ontdekt zodat ik mijn favoriete hobby (wassen) kan doen.

Jetzt geht's los.. hotel zit vol en heb mijn werkrooster voor de komende week; vol gas aan het werk zeg ik! Vanaf zondagavond ook in de bediening in het restaurant.  De buitentemperatuur daalt vanavond naar -17 zegt het weerbericht.. dat wordt hard naar huis lopen na werk. Mijn directe collega (Sacha) woont ook in de Villa en wanneer het lukt lopen we samen; én als het goed is straks op de slee. Hij vertelde dat we een slee krijgen allebei zodat we in 5 minuten de berg af kunnen racen naar huis. Ben benieuwd, lijkt me een briljant idee! Wordt vervolgd!

1. Marieke Verhaar:
    9 december 2017
    Hi Heleen, wat een vuurdoop!!!!
    Je kan het!! Powergirl!!
    😘
  2. Wendy:
    You rock girl!!!
  3. Heleen:
    9 december 2017
    Thnx! 😇Had een beetje geluk! Mijn lieve collega "Thomas de kok" kwam iets eerder en heeft het eten gemaakt! #bofkont#moet nog we veel leren# het is leuk hier!