"Frohes Neues" en eerste week 2018

6 januari 2018 - Arosa, Zwitserland

vogelhuis van het hotel

Oudejaarsdag was echt een heel mooie dag. Na een soort van uitslapen tot 9 uur op het balkon genoten van dat mooie weer! 's Avonds serveerden we een 10-gangen diner; was heel gezellig in het restaurant ondanks het keihard werken. Halverwege de avond kwamen er 14 mannen binnen, van die echt berg-oer-mannen met baarden en groot, met enorme koeienbellen over hun schouders, man wat een herrie echt niet normaal, is traditie hier in Arosa. als ze klaar zijn gaan ze met de pet rond en krijgen ze bier van het hotel voordat ze achterlijk hard bellend weer weggaan..... 5 voor 12 waren bijna alle gasten naar buiten en doordat er in de Caminstube een groep Nederlanders zaten die aan het aftellen was hoorde ik dat het nieuwe jaar begonnen was.. toch eens iets anders zo. Daarna met een glas champagne geproost met collega's en weer door tot half 2. Omdat ik nieuwjaarsdag ontbijtdienst had mocht ik naar huis, haha 4 uur slapen en om 7.30 uur weer fris en fruitig present. Die avond weinig gasten in het restaurant waardoor ik onverwacht een avond vrij kreeg; heeeerlijk woehoe dat was 11 dagen geleden dat niet hoefde te werken 's avonds dus optimaal genieten! Eerst een heel stuk gelopen rond de Untersee en na het eten een film gekeken, hoe relaxt is dat!?

NIeuwjaarsdag (4)  NIeuwjaarsdag (3)

Dinsdag 2 januari weer ontbijt en diner. Denk dat iedereen een beetje last had van de lange dagen en weinig slaap want er was stres in het pakhuis. Wel leuk even gesproken met het Nederlandse gezin en ze bood aan dat ze in februari wel wat meenam wanneer ze weer kwamen. Super aardig.

Woensdag keukendag gemaakt. Kreeg tijdens de lunch mijn eerste kookbestelling, borden kwamen leeg retour dus missie geslaagd :-). De avond samen met de kok gestaan en het wordt steeds gezelliger en alle collega's praten wat meer en zijn soms zelfs grappig.

Desert Vorspeise

Donderdag hoefde ik alleen de avond te werken en samen met Sacha de hele avond al trek in Shoarma o.i.d. Afgesproken na werk ergens te gaan eten. haha om middernacht rolden wel een soort van snackbar in voor hamburger, friet en pizza. Flessen bier erbij, super gezellig en onbeschoft gelachen. Helaas was de pizza echt de minst lekkere die ik ooit gegeten heb... evengoed geslapen als een roos.

vrijdag 5 januari 2018 (1) vrijdag 5 januari 2018 (2) vrijdag 5 januari 2018

Vrijdagmiddag eerst keuken, was heel rustig,geholpen met indekken diner, zilver bestek poetsen etc. verder geen gekke dingen. Nu weekend en Sacha gaat paar dagen weg dus ik werk vanaf nu tot en met dinsdag elke ochtend en avond. haha daarna wel een weekje vrij! Dan eindelijk misschien skiles proberen ???

1. Hiske:
    Ik geniet van je verhalen en wens je een mooi 2018
  2. Gert jan:
    6 januari 2018
    He Heleen de beste wensen van ons klinkt wel best allemaal positief al moet je hard werken
    Ga je niet dood van zij mijn vader altijd zo is het als je het maar naar je zin hebt .
    Hier gaat het z'n gangetje nat en nog eens nat vervelend maar we gaan de goeie kant weer op .
    Veel plezier daar.

Groetjes Astrid en Gert jan
  3. Annet:
    6 januari 2018
    Beste wensen heleentje en wat ziet het er heerlijk uit. Hard werken voor jou maar toch genieten.
    Leuk om je zo te volgen
    Liefs xxx
  4. Marcel:
    6 januari 2018
    Hi Heleen, de beste wensen voor 2018 !!
    Erg leuk om jou verhalen...avonturen...zo te volgen..xx
  5. Michel:
    Mooi verhaaltje weer. 😗😗
  6. Kees:
    6 januari 2018
    Leuk hoor zo n dweilorkest met koebellen. Mooie verhalen. Hard werken zeg! We hadden verwacht dat je onder meters sneeuw zou liggen, maar dat valt dus mee. Alle goeds gewenst voor het nieuwe jaar.
  7. Annette van der Kraan:
    6 januari 2018
    Lieve Heleen, einen guten Rutsch ins neue Jahr und Viel Spaß.
    Xxx
  8. Roos:
    6 januari 2018
    Goed te lezen dat de onderlinge sfeer steeds beter wordt. Dat werkt zoveel lekkerder. Als je per uur wordt uitbetaald, kom je nog eens rijk terug. Gelukkig heb je ook je pleziertjes, en binnenkort een hele week vrij ! Heerlijk voor je. Knuffels...
  9. Björn:
    6 januari 2018
    Oermannen, dan zit je goed, heb je je nummer gegeven ;-)
    Geniet er maar lekker van, voor je het weet blijf je. Daan is een hele goeie vervangster voor jou, dus dat is vast geregeld :-)
    Take care and ski as fast as you can!
  10. Dennis en Joyce Schuijt:
    7 januari 2018
    Ha die Heleen, beste wensen en nog eenngelukkig 2018. Het ziet er allemaal goed uit en werkt je uit de naad. Nog even dan kunnen we weer genieten van de F1. Hier aan de andere kant weinig sneeuw en is het altijd warm (min 25 tot max 32). Verder is de eerste week voor ons redelijk gegaan, allemaal even wennen hoe de normale zaken in elkaar steken al hier. We spreken ons en geniet ervan.
  11. Jaap pronk:
    8 januari 2018
    Heleen sorry voor het laten reageren maar was Mn slinger van die laptop kwijt je gaat lekker daaro en vergeet niet zo’n bel achterover te drukken altijd makkelijk voor de jongens aks zij schipper vergadering hebben wast je waar ze zitten 👍
  12. Koos:
    9 januari 2018
    Hoi Heleen, ook alle goeds gewenst voor het nieuwe jaar. En die grote bel voor Jaap kun je in het voorjaar wel even wegpikken bij een koe in het veld