Half maart en visite van Ed uit Nederland

17 maart 2018 - Arosa, Zwitserland

02-03  08-03 (4) 08-03 (5)

Begin maart van alles qua weer, sneeuw en zon. Wat is het toch heerlijk hier, blijft super mooi en fantastisch overal te wandelen! Ook lekker op het balkon met een boek is genieten van uitzicht.

In de keuken van het hotel heeft Thomas (kok) zijn eigen regel dat wanneer iemand een fout maakt bij het afroepen van een gang uit het 4-gangen diner hem 5 Frank moet betalen.. dat propt hij dan in zijn "Schwein" .. (pffff....geldwolf...). Het was me tot nu toe bespaard gebleven .. helaas had ik iets verkeerd begrepen en daardoor verkeerd afgeroepen.. ja bingo.. en blijven mekkeren om die 5 franken hé? Heb er een mooie van gemaakt zodat ik benieuwd ben of ie inwisselbaar is bij de bank!
Dubbele laag oranje nagellak..  en zijn kok jas ingepikt voor een avond terwijl hij er niet was.. hahahaha

13-03 vijf Frank Keuken Tenue Keuken Tenue (2)

..ergens begin maart 's avonds na het werk met Sarah (buurvrouw) op zoek naar haar vriend Mario die in de ijshockeystadion aan het trainen zou moeten zijn, konden we even kijken en wat drinken daar. Niemand te vinden en in de keuken van onze Villa een fles schnaps gedronken, was gezellig! :-) Sonia (andere buurvrouw) heeft een polaroid camera en vond dat het op de foto moest.

06-03 Schnapps in Küche

Donderdagmiddag 15 maart kwam Ed uit Nederland aan in Arosa! Super gezellig! Ze kwam de sleutel van mijn kamer halen in het hotel en gelukkig had ik precies pauze en kon ik gelijk mee naar huis. Broodje gegeten en even samen rondje gelopen rond de Obersee ijsbaan, COOP voor een boodschap en helemaal bijgepraat. (staat leuk op de foto zo'n jas met een T-shirt met capuchon er onder, lijk wel quasimodo!)

15-03 (2) 15-03

's avonds werken, vroeg klaar en nog even wat gedronken met Ed in de keuken. Sacha vond dat we schnaps moesten en kwam met een fles "Berliner Luft" is net of je je tandenpoetst zegt ie.. haha grapjas, smaakt heel erg naar mint. mjum ;)

Vrijdagochtend nog een ochtend ontbijt service werken voordat ik eindelijk anderhalve dag vrij ben. Was 12 uur klaar en samen met de Hörnli Express naar boven en naar beneden gelopen... wel een uitdaging, deze keer skistokken meegenomen.

Hornli met Annette (48) Gondel met Annette (24) Hornli met Annette (51)

De weg naar beneden was iets steiler dan ik me herinnerde van de vorige keer.. oeps.. #blij met de stokken! En anders altijd nog de mogelijkheid om op je billen naar beneden te roetsjen.. op je mooie broek of op een plastic zak..

Hornli met Annette (3) Hornli met Annette (4) Hornli met Annette (30)

Hornli met Annette (23) Hornli met Annette (47) Hornli met Annette (65)

Aan alles komt een einde ook aan die weg naar beneden; stokken ingeleverd bij de skischool en aan de overkant bij Brüggli een drankje gedaan.

Bruggli met Annette (35) Bruggli met Annette (38)

Nog even met het hotel op de foto en langs de piste.

Hotel Stoffel Hornli met Annette (49) Hornli met Annette (39) Hornli met Annette (63) Hornli met Annette (61)

Wat een heerlijke dag. Als afsluiting werd ik getrakteerd op een etentje in hotel Alpensonne, wat een luxe! Gezellig en echt lekker gegeten, Dank je wel!!!

Zaterdags alle winkels even goed bekeken hier in Arosa, en ons zelf getrakteerd op mooie "wooden shoes" en een vest, vervolgens met de bus omhoog naar hotel  Prätschli en weer lopend naar beneden. ook weer een super gezellig dag en afgesloten met een kaasfondue in de keuken!

Nu klaar voor de laatste 3 volle dagen werk!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annette:
    17 maart 2018
    Lieve Heleenwinterpeen, wat een fantastische dagen heb ik bij je gehad!!!! Ik kan mij heel goed voorstellen dat jij je hier thuis voelt!!! Zelf heb ik ook moeite met weggaan uit dit prachtige paradijs: mooie bergen, fantastische sneeuw ,heerlijke wandelingen, superaardige mensen en geweldige treinreizen!! Tot gauw in Holland en bedankt voor ALLES!!!!!! lfs Es.xxx
  2. Wendy:
    Lieve Lena, wat is het omgevlogen!!! Geniet nog van je laatste dagen 😘
  3. Kkkkkkkkkkk:
    17 maart 2018
    Hè schoonheid zie dat je het naar je zin heb daar en hoop dat je in nl je draai weer kan vinden.
    Kijk er naar uit om je weer te zien in ...........
  4. Annet:
    18 maart 2018
    Heleentje wederom genoten van jouw verhaal. Wat een super mooie tijd heb je daar (ondanks het harde werken).
    En wat is het snel gegaan zeg! Geniet nog even daar 😘⛷🍸🍺
  5. Jaap pronk:
    18 maart 2018
    Top meisje geniet er nog even van
  6. Saskia:
    19 maart 2018
    Wat een onwijs leuke ervaring
    Geniet van de laatste (werk) dagen
    Xsaskia😎
  7. Roos:
    20 maart 2018
    Nog even, Leentje. Dan is dit alles een grote herinnering om nooit te vergeten. Dus slurp al die mooie uitzichten op en stop ze ergens onder het pannetje. Goeie terugreis ! Knuffels...