Van Ski Cross, Sneeuw en bijna weekend

12 december 2017 - Arosa, Zwitserland

De vuurdoop in de bediening en serveren tijdens het ontbijt is geweest. Zondagavond met de chef meegelopen in het restaurant. Ging voor zover ik weet wel oké, Ze hebben elke dag een menu waardoor ik niet een hele kaart uit mijn hoofd hoef te leren! Heb maar 1x tegen mensen gezegd in het Duits "Heise Tisch" i.p.v. Heise Teller (ook schrijf ik nog geen perfect Duits !!!)  :-) ze gaven geen reactie en hebben smakelijk gegeten van hun hete tafel.

Het ontbijt is ook goed te doen; groot buffet, koffie en thee schenken, zorgen dat alles in orde is etc. Ondertussen wel het oud papier buiten zetten, de menukaart buiten op het bord schrijven, tafels voor het diner in de ander ruimte indekken, personeelseten maken, afwassen, de drankenkast aanvullen en alles schoonmaken.. #ik zeg ik heb echt wel genoeg te doen....! Kreeg wel het verzoek van de chef dat ik een beetje moest doorwerken...Gelukkig snapt hij dat de routine er nog nét niet helemaal in zit na 6 dagen.. En de beste kok, die inmiddels ook was aangekomen, heeft even geholpen; de kok is top!

De slee is binnen! Gelijk geprobeerd... woooo Komische Ausländer die als een malle de berg afsjeest.. levensgevaarlijk! haha wel super leuk. Ook hier geldt waarschijnlijk oefening baart kunst!

Vandaag is de Audi FIS Ski World Cup begonnen. Piste ligt bijna naast het hotel; overal lopen sporters rond en is gezellig druk; net speelde er ook een bandje! Gistermiddag kwam ik in de supermarkt al een skiër uit het Russische team tegen, ben maar niet over doping controle begonnen, beste man was bijna 2 meter lang en zag er indrukwekkend uit...

Hoorde dat er in Nederland ook heel veel sneeuw lag, hier was gister juist bijna alles opgelost wat op de weg lag.. tot ik gisteravond na werk naar huis liep en het weer mega uit de lucht viel; in no time zelf sneeuwpop geworden.

Vanavond nog 1 avond in de bediening en dan heerlijk 2 en een halve dag vrij! Ga morgen met de trein naar Chur en door naar mijn lieve vrienden tot vrijdagochtend. Heeeeerlijk !!!!

1. Klazien Post:
    12 december 2017
    Hoi Heleen. Wat een leuk verhaal je vertelt het heel goed met humor. Hier is alles ok. Gaan dus een paar dagen met de schippers. Lekker mauwen! Heel veel plezier en zet hem op. Groetjes van Johannes en Klazien
  2. Jaap pronk:
    12 december 2017
    Zo dan Heleen dat is werken top dat je het naar je zin heeft fijn hoor leuk dat blok en die voorzichtig gr jaap
  3. Theo:
    Geniet ervan 🍷🍷 en natuurlijk gezellige Kerstdagen W(ij)nachten 😜
  4. Monique:
    12 december 2017
    Leuk leentje en wat zijn de foto's mooi
    Hard werken lees ik
    Over een weekje weet je niet beter
    Geniet lekker van je vrije weekend
    Dikke xxx
  5. Mam:
    12 december 2017
    Met Jasmijn je blog gelezen ja lijkt me wel dat je nog routine moet krijgen maar wat een sneeuw jammer genoeg is het hier nu zwarte pap we gaan direct aan de boerenkool groetjes kus mam
  6. Paula:
    12 december 2017
    Leuk stuk Heleen maarreeeee ik lees nog niets over ski les van ontzettende knappe heerlijke leuke eehhhhhhh, ik begrijp het nog even inwerken en dan😃😃😃😃😃 fijn weekend alvast 😘
  7. Ronald:
    12 december 2017
    Net wat Paula schrijft dat wat daar gebeurd blijft denk ik ook daar geloof ik ha ha.... als je maar geniet en dat deelt wat je nu doet genieten wij ook allemaal ... dikke knuffel vanuit de witte wijk.
  8. Heleen:
    12 december 2017
    @paula. 😇 skiles volgt nog! En Net pas best veel leuke knappe ... gespot bij de Ski Cross.. na werk even een gluhwein halen! 😘
  9. Eric:
    Leuk huigie!
    Mooie foto’s en waarschijnlijk een schone heerlijk frisse lucht.
    Geniet van de omgeving en van iedereen die je ontmoet.
    Tot snel weer, groeten Eric
  10. Janneke:
    12 december 2017
    Helena! Wat een belevenissen! Blijf schrijven, anders vergeet je al je (eerste) indrukken, want die winter is zo voorbij. Geniet!
  11. Saskia:
    Dat klinkt pittig!
    Gezellige vrije dagen,
    Groetjes uit storm en regenachtig IJmuiden
    🌞🕶⛷
  12. Annet:
    13 december 2017
    Leuk verhaal weer Heleen. Leuk om je avontuur zo te volgen. Wat een ervaring. Hard werken zo te lezen maar nu ff lekker relaxen. Enjoy en op zoek naar die knappe skiër 😉😘☃️🎄
  13. Claudia:
    13 december 2017
    Je doet t super hoor. Petje af voor je maar wel doorwerken hè 😂🤣😂🤣😂leuke blogs Mop xx 💋💋van ons
  14. Ed:
    14 december 2017
    misschien moet je gewoon de kok mee naar huis nemen, hoef je nooit meer achter de pannen te staan, lijkt mij heerlijk!
  15. Heleen Huijgens:
    14 december 2017
    @ Eric, dank je! Ja ik geniet zeker van omgeving!
    @ Jans', ja de dagen gaan echt rap, daarom kan ik via deze log straks alles ( bijna alles :-) teruglezen.
    @Saskia, pittig en leuk, echt even wennen aan ander ritme en werk!
    @ Annet, haha ja een ervaring is het zeker!. Leer mega veel!
    @Clau. Thnx! Hihi ja morgenavond weer vol aan de slag met een opgeladen batterij!
    @Ee, strak plan Ee! 😂 Denk dat ie wit wegtrekt wanneer ik m meesleur, ze moeten nog een beetje wennen aan een geintje!
  16. Marcel:
    14 december 2017
    Nou.... dat komt wel goed daar !!
    Leuk om jou te volgen.