Voorlopig laatste vrije dagen gehad en op naar de Kerst.

23 december 2017 - Arosa, Zwitserland

Kerstboom gemaakt met chef in het hotel (2)Goedemorgen, bijna weer een week voorbij. Net 2 dagen vrij geweest en heerlijk naar Pignia geweest! Dit keer met trein en bus. . Helemaal goed te doen hier, alles sluit op elkaar aan, rijdt op tijd en zo is het geen straf om hier in het openbaar vervoer te zitten! Deze keer weer eens toetjes gemaakt 😇. Heerlijk gelukt en neem straks wat mee naar hotel voor mijn collega's om te proeven. Andere keer weer cheesecake want ze hebben geen witte basterd suiker dus dat moet ik vanuit Nederland zien te krijgen. Mijn auto weer opgezocht op de parkeerplaats en na een kleine hapering gestart en stuk meegereden! Was weer heel fijn 2 dagen en slaap weer heerlijk in het logeerpaleis.

haha had nog wel een wens ingestuurd naar radio 538. luister het hier via de wifi op de app en altijd gezellig 's morgens. Dacht doe eens gek en stuur een wens in of Jasmijn en Fleur een dag en een nacht kunnen overkomen! :-) Kunnen we samen avondje eten. Hlaas.... Waarschijnlijk was ik niet de enige die een wens in had gestuurd!

Werken gaat steeds beter. Sommige gasten blijven wel 2 weken en sommige komen elke zondag. Herr und Frau de N. Hij enorm en zij heel petit en nerveusig. Ze vroegen gelijk mijn naam en dat is Helen geworden ;) ze nemen nooit het hele menu altijd aangepast en een fles wijn waarvan zij af en toe een bodempje mag meedrinken! Heel apart! Hij neemt alles halve portion en wijst dan op z'n behoorlijke buik.. goed bezig meneer, gelukkig zet een liter wijn niet echt aan :'-)

Van de week tijdens mij  dagelijkse zoektocht door het dorp gespot dat er in januari ijsvoetbalwedstrijden zijn! Als aankondiging hangen er vlaggen boven de weg en in de lantaarnpalen. Ha ook het Oranje shirt van Gullit met nr 10 staat er op. Wanneer ik vrij ben ga ik zeker even kijken!  Voorlopig werk ik elke avond in ieder geval tot en met 1 januari. Ik draai eigenlijk geen ontbijt.. dacht ik... laat ik nou precies nieuwjaarsdag en de dag na Kerst er wel op staan voor "Frühstück" .. dat worden korte nachtjes! Hoe toevallig...

Deze week, na drie dagen  kookles voor de toch maar wat uitgebreidere lunchkaart, maar 1x hoeven koken voor het personeel. Het kipgerecht was al klaar, de naam weet ik niet meer #even navragen, alleen de Polenten moest nog gemaakt. Nooit van gehoord, iets met mais. Op de gok met melk en bouillon een soort "drapje" gemaakt.. Haha en iedereen at het op! Brrrr

Nu buiten op balkon van de villa  Conzequent. Het is strak blauw en super lekker zonnetje. Komende dagen geven ze mooi weer af! Witte Kerst dit jaar! voor beeld bij dit stukje zie de foto's in het album met dezelfde naam als dit verhaal.

✨✨Voor iedereen heel fijne en gezellige Kerstdagen! ✨✨

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annette van der Kraan:
    Leuk! GENIET.xx
  2. Monique:
    Leuk allemaal heleen
    Jij ook hele fijne dagen
    Dikke x
  3. Klaas:
    23 december 2017
    Daarom zijn Zwitsers trots op hun Bahn. Ze zijn er -vooral in de bergen- ook van afhankelijk. Wij gaan meestal met de auto en gebruiken die in Zwitserland verder nauwelijks.
    Polenta is ook hier in Nederland toch bekend gerecht? Trouwens, leuk dat je dit allemaal deelt met ons. Betekent wel dat je, terug in Nederland, aan de Haringkade ook die gerechten mag koken. ;-)
    Veel plezier rond de feestdagen. Jij hebt in elk geval een witte Kerst!
  4. Mam:
    23 december 2017
    Misschien heb ik weer iets fout gedan maar herhaal dan maar wat ik hier voor geschreven heb , leuk dat je zo aktief bent met koken , maar wat schitterend je foto's daarmoet je toch jaloers op worden ! Geniet vn alles mam
  5. Marcel:
    23 december 2017
    Hoi Heleen, leuk jou te volgen.... fijne feestdagen... of moet ik zeggen... werk ze !!
    Hoe dan ook... maak er wat moois van.. xx
  6. Ronald:
    25 december 2017
    Wauw Heleen allemaal leuk om te lezen ook hier in de zon van Fugen mmm ook hier witte kerst mmm en oud en nieuw.
    Genieten en kom graag ook een keer eten tzt en genieten van Zwitserse lekkernij ha ha 😜🍾
    Op naar 🍾👍🏽