Van alles en nog wat week...

27 januari 2018 - Arosa, Zwitserland

Van alles en nog wat week..  was op zoek gegaan naar iets waar je betaalbaar je wenkbrauwen weer netjes kan laten maken en gevonden! Hotel BelArosa op 5 minuten loopafstand heeft een kleine welness én een schoonheidsspecialiste: "augenbrauen zupfen" perfect, tip top en per email afspraak gemaakt, helemaal goed gelukt! Was een zonnig dagje, met mooie wenkbrauwen heel stuk gaan lopen, die 10.000 stappen per dag zijn elke dag zo gelopen... Dit is het "Holland Hus" wat ik tegenkwam met de tekst: "Alles sal reg kom"

zaterdag 27-01 (1)

's avonds heel rommelig op het werk het liep allemaal niet zo gesmeerd, achteraf liep iedereen door elkaar waardoor het een chaos werd. ( het hotel heeft ongeveer 17 tafels verdeeld over het restaurant, stube en een caminstube, dat valt op zich hartstikke mee). Ik werkte samen met Ruth, een hele aardige vrouw die 2 avonden per week in het hotel werkt in de service en wij hadden geen stress bedachten we! :-) Had er wel een aparte 1 tafel bij met 4 personen inclusief hete aardappel in hun keel. Na het serveren van het hoofgerecht kwam ik na 5 minuten vragen of alles naar wens was, man helemaal uit zijn plaat want volgens hem was het vlees koud, geen probleem, hartstikke vervelend maar dan breng ik u een nieuw bord, was niet nodig en ik moest zelf proeven dat het vlees koud was; vlees was niet kokend heet, gewoon warm meneer... pff...  hij wilde niets anders, prima dan eet je het toch lekker op, für mich egal zeggen ze hier. Helaas schonk ik daarop iets teveel wijn in bij zijn vrouw waarop de beste man helemaal klaar was.. heb de chef er op afgestuurd en toen was het opgelost. Chef gaf later aan dat die meneer nooit echt tevreden is..

Zondag viel er wel zo vreselijk veel sneeuw dat de trein niet meer reed en je alleen per auto nog Arosa uit kon komen, of met een bus volgens mij. Er lag en viel teveel sneeuw en er was lawinegevaar. Achteraf heeft de trein bijna 3 dagen niet gereden! Wel lekker gewerkt, afgesloten met een glas wijn. Eigenlijk drink ik nooit wat na werk alleen nu maakte chef 1 een fles wijn open uit de privé collectie van chef 2 (vertelde hij) en die moest ik even proeven. Was idd heerlijk! De tweelingzus van tante Tilly uit de familie Knots kwam ook nog even om de hoek kijken en dronk gelijk maar een glaasje mee.

zondag 21-01 (4) zondag 21-01 (7) Orignele tante Tilly

Vanaf maandag was het rommelig met mij.. werk liep niet, alles moet beter, lees alleen maar rondjes lopen in het restaurant en verder de boel de boel laten.. oké.. ietwat ongemakkelijk geworden liet ik de dagen daarna echt onbeperkt wat uit mijn handen vallen.. wasmachinekaart vergeten bij de wasmachine en die was na een uur natuurlijk weg / meegenomen of hoe je het wil noemen.. gelukkig had de eigenaar hier in de Villa geen kaart meer op voorraad, wordt besteld, komt goed.. ergens...en het doucheputje liep niet meer goed door.. Ahhhhhh brand is erger en even focussen op de leuke dingen! Donderdag heel impulsief een paar uurtjes met de trein naar de stad geweest; tas en zonnebril waren kapot, nieuwe gekocht, de decafé koffie en soja yoghurt die ze helaas hier niet verkopen gehaald en een bakvorm. Gelijk een cheesecake in de oven gemikt! hmmm ;))

cheescake (1) cheescake (2)

maandag 22-01 (12) maandag 22-01 (18)

Dinsdag 23-01 (6) Dinsdag 23-01 (3)

Vrijdagmorgen ontbijt, vroeg uit mijn mandje gesprongen en was lekker 12.30 klaar. Dat ik naar huis wilde gaan kreeg ik het nieuwe werkrooster voor komende week en de mededeling dat ik die avond en zaterdag (vandaag) hele dag vrij ben. Top is prachtig weer, lekker hoor. Gisteravond had alleen mijn lieve collega bedacht dat ik toch echt een keer naar een party hier moest, ja ja ik ga misschien wel.. mooi niet dacht ik, lag om 8 uur al te slapen.. haha om half 10 stond ie voor de deur, had heel hard doorgewerkt zodat hij vroeg klaar was en ik kreeg een uur om me om te kleden, iets wits aan te trekken etc.. OMG oké, ik ga mee.. wit shirt, spijkerrokje, laarzen eronder.. let's go... komt nooit voor dat we tegelijk vrij zijn in de avond... White Snowball Party here we come.. in het kader van de Arosa Gay Skiweek... er waren alleen maar mannen, gay, en een paar vrouwen, wel onbeschoft gelachen, bier gedronken en schnaps geprobeerd. Dacht ga wel uurtje mee.... 03.45... Wat een briljante avond en wat een types allemaal liepen daar rond...Was wel even iets anders.. nu is het al gauw voor mij "wat anders" omdat deze eigenlijk nooit op stap gaat en al helemaal nog nooit naar een Gay Party is geweest! Wel grappig een keer meegemaakt te hebben.

White Snowball Party (1) White Snowball Party (2) White Snowball Party (5) White Snowball Party (4)

Zo nu de Mol kijken en dan vanaf morgenochtend weer 5 dagen mega veel werken met ontbijt en avond tot sluit draaien.

Ciao Bis Später !

1. Joyce:
    28 januari 2018
    Geweldig lieverd! Feestjes zijn altijd leuk.😘😘😘
  2. Wendy:
    Pakket is dus goed aangekomen 😀. Heerlijk die foto's van het feestje 🤗
  3. Jaap pronk:
    Top
  4. Kees:
    28 januari 2018
    Aan sensatie geen gebrek! Wat zal t saai zijn, terug in NL. Succes deze week.
  5. Roos:
    29 januari 2018
    Na zo'n K-week ff helemaal uit je plaat gaan. Net wat je nodig had ! Zal niet altijd meevallen, maar dat is hier ook zo. Alleen heb je hier niet van die schitterende plaatjes. En plaatjes benaderen maar nauwelijks het ervaren en er te zijn. Blijf schrijven, heerlijk leesvoer. Knufff !
  6. Mam:
    29 januari 2018
    Geweldig die foto's Fleur had ze me al laten zien als je zo lang gebleven bent dan was het zo wie zo gezellig doe je goed groetjes mam.
  7. Paula:
    30 januari 2018
    Spannend gebiedje waar je zit, alleen maar leuke dingen en dan die sneeuw. Wij beginnen met aftellen....
  8. Karin:
    1 februari 2018
    Ha, iig niet saai zo'n weekje! Ziet er geweldig uit allemaal en ik heb net mijn ticket geboekt. Ik zie je de 14e! x