30 december 2017 - Arosa, Zwitserland

Hotel bij nacht

Hotel bij nacht 29-12-2017 om 23.55 uur

Na een heel drukke intensieve week eindigen we vandaag met een top drukte weekend. 1e Kerstdag was het heel mooi weer en lekker hele morgen buiten op het balkon hier gezeten met een boek en koffie; 's avonds gewerkt en allemaal blije mensen. 2e Kerstdag moest ik ontbijt lopen en al om 6.45 uur richting hotel .. beetje korte nachten zo alleen dan waardeer ik weer meer wanneer ik alleen een avond moet werken :-)

Via Google een app gedownload waardoor ik wel Nederlandse televisie kan kijken als ik daar een keer tijd voor heb. Had zo'n zin om schaatsen te kijken! vooral de 5.000 meter heren  en 3.000 / 1.500 dames Go Sven en Ireen!! Ook langs de skischool geweest en geïnformeerd naar de lessen, januari ben ik een kleine week vrij en dan ga ik het proberen. woehoe lijkt me wel wat. Sonia een meisje wat hier ook woont informeert nog een bij een paar vrienden die ook skileraar zijn en wat ze aanbevelen etc. Misschien willen ze wel wat bijverdienen in hun vrije tijd en anders richting ski school. Krijg als seizoenarbeider beetje korting daar.

Woensdags weer een dag in de keuken gewerkt; dat is ook echt leuk; 's morgens ontbijt wegwerken en nieuwe klaarmaken voor de dag er na en 's avonds o.a. Chef Vorspeise .. mag ik als leerling helpen al die voorgerechten eruit te werken. En als het de kok niet snel genoeg gaat vliegen de "droeftoeters" om mijn oren.. vele bijnamen gehoord, gekregen of genoemd alleen droeftoeter is nieuw.. Hoe verzint hij het he?!

Donderdag overdag vrij en thuis weer eens geprobeerd toetjes te maken; heerlijk chocolade mascarpone mousse met Orangen en weer het Zitrone dessert van vorige week. Paar meiden die hier wonen wilden het wel proeven dus van alles in hun koelkast gezet en rest mee naar werk genomen. Die avond echt niet lekker gewerkt; soms loopt het gewoon niet en chefs waren zo kritisch ( kritisch en opbouwende kritiek is helemaal prima alleen nu was en voelde het even lastig). Opstaan, uithuilen, glimlach op gezicht plakken, doorgaan en weer terug naar de Oké als antwoord modus!

Vrijdagochtend weer een ontbijt gelopen en alles klaargezet voor het diner van die avond. Omdat gister eindelijk mijn werkvergunning binnenkwam uit werk gelijk naar de bank om een Zwitserse Konto te openen. Wel zo makkelijk dan hoef ik niet iedere keer wisselkoers te betalen! 's avonds weer volle bak; zodra er een tafel met Nederlandse of Belgische gasten zit is het: Helen Holland Tisch 23 of waar dan ook. :-) Vandaag kreeg het Nederlandse gezin aan het einde van de avond nog bezoek van 2 andere families dus de hele CaminStube zat vol met landgenoten.. haha gelijk reuring en gelach! Mijn collega's waren al bang dat het nachtwerk werd want wanneer die Lusitge Holländer eenmaal aan het bier gaan en gezellig zitten.. blijven ze hangen!

Nu nog even boodschappen halen, siësta houden en dan om 17.00 loop ik met collega Sacha op naar de eerste topdrukte avond!

1. Jaap pronk:
    30 december 2017
    Zo dan Heleentje dat zijn uren die je maakt maar kijk uit met dat skieen anders moeten we je ophalen van de gips vlucht 😋 meisje een gezellig uiteinde en een gezond 2018
  2. Wendy:
    Bikkeltje ❤️
  3. Paula:
    30 december 2017
    Klinkt super leuk👍👍👍 succes met de drukte en leuk ski les❄️❄️❄️
  4. Björn:
    30 december 2017
    Wat dacht vakantiebaantje? Beetje chillen, niks daarvan rammen en doekoes verdienen! Slapen doe je maar weer als je thuis bent, of blijf je daar? Goeie jaarwisseling!
  5. Ronald:
    30 december 2017
    Topper dat gaat weer “bijna” als van ouds ... ook daar hebben ze een micheal Nijssen ha ha en micheal Huizer (was volgens mij de shef kok van toen)
    En gewoon een huisgenoot vragen voor les niet via skischool!!!
    Komt vast goed ... plezier
  6. Gert jan:
    30 december 2017
    He Heleen je doet het maar echt uitdaging weet je ook hoe het anders kan als bij de knrm het ga je goed
    Een gezond 2018 toegewenst

Groetjes Astrid en Gert jan
  7. Bianca:
    31 december 2017
    Klinkt pittig en niet pittig kanjer... Je bent echt een topper! Ik zal die chefs eens even onder handen nemen!!! 😘
  8. Heleen Huijgens:
    31 december 2017
    Haha ze willen gewoon alles tip top! En als eigenaar moet je ook wel om een goed draaiend hotel te houden! Gisteravond heb ik ze iig aan het lachen gekregen en hebben we met met z'n allen een top avond gedraaid!
  9. Alja de Jong:
    Bewonde
  10. Marcel:
    1 januari 2018
    Hoi Heleen, druk..druk..druk. Hoop dat je een leuke oudejaarsavond gehad hebt !! Allerbeste voor 2018 he !!
  11. Dennis en Joyce Schuijt:
    1 januari 2018
    Leuk om je verslag te lezen.... geniet ervan.
    Allerbeste wensen voor 2018 en maak er wat van. Verder gaan we ons weer opmaken voor weer een mooi jaar formule 1.
    Succes meis.....
  12. Johannes Post:
    4 januari 2018
    Hoi Heleen, leuk om je verhalen te lezen.
    een heel gelukkig en gezond 2018
  13. Annemieke Plantinga:
    5 januari 2018
    Hallo Heleen!
    Wat een heerlijke stukjes schrijf je, klinkt echt als jou! Wat een mooie omgeving heb je daar, en wat kun je er prachtige foto's van maken!
    Koks staan erom bekend dat ze verbaal niet zo tactisch zijn. Heb je een dikke huid voor nodig... Maar je klinkt al aardig gewend.
    Hier is het druilerig weer. Hoe is het u bij jou, liggen er weer verse pakken sneeuw bij?
    Ook van mij natuurlijk nog de beste wensen!