7 dagen werken, 3 dagen vrij met relaxen in Pignia en een bliksembezoek-verrassing op het terras!

22 maart 2023 - Valbella, Zwitserland

Zaterdag 11 maart, he he eindelijk lekker weer aant werk en leuk weer om terug te zijn in restaurant.! Die nacht is er een dik pak verse sneeuw gevallen, prachtig! Alsof de winter in 1 klap weer terug was! Voor de piste en alle skiërs natuurlijk heel fijn.

11-03-2023 (2)11-03-2023 (3)11-03-2023 (4)11-03-2023 (5)11-03-2023 (1)

Zondag 12 maart wakker geworden met weer wat nieuwe sneeuw., zal dit dan echt de laatste keer zijn? Het levert in ieder geval nog een paar mooie foto’s op! Maart roert zijn staart zullen we maar zeggen…. Het restaurant is deze ochtend gesloten tot 11.30 uur doordat er een brunch is voor 80 personen. Voor ons niet heel bijzonder want het is in buffet vorm met wegwerk bordjes en schaaltjes.. Daarna gewoon lekker gewerkt en heel vroeg klaar, met licht naar huis!

12-03-2023 (1)12-03-2023 (2)12-03-2023 (3)

Maandag 13 maart was het prachtig weer en op tijd naar werk gegaan om eerst even op het terras te zitten met een cappuccino. Ook vandaag op tijd klaar en lekker nog een stuk gaan lopen rond het meer naar Lenzerheide, echt even genieten.

13-03-2023 (1)13-03-2023 (4)13-03-2023 (5)13-03-2023 (6)13-03-2023

Dinsdag 14 maart, nu lijkt het toch echt op voorjaar hoor! Zo mooi Blauwe lucht, witte piste en een grappige Italiaan op het terras die even in de verte poseert voor de foto 😂

14-03-2023

Woensdag 15 maart, eindelijk afspraak bij fysio, ben zo klaar met die irritante rug. Dacht ga met auto alleen er is toch nog een keer wat sneeuw gevallen! 🙈 No problemo want de Sportbus rijdt tot vlakbij Fysio. Hielp goed en voelde een stuk lichter aan en kon gelijk door naar restaurant. ’s Avonds was alle sneeuw weg en kon ik een keer met de auto naar 2 dorpen verderop waar de supermarkt tot 19.00 uur open is, haha een soort van uitje 🤣

15-03-2023

Donderdag 16 maart, het mooie weer zet gewoon door en ben lekker vroeg naar werk gaan lopen om daar nog even op terras een paar Zweedse puzzels op te lossen, koffie drinken en genieten van de zon! Tijdens lunchtijd was het bizar druk en rennen heen, hoor ik in ene mijn naam roepen, He Heleentje.. Staat Willem (voor diegene die hem niet kennen, met Willem werk ik al jaren samen voor de KNRM lifeguards) op het terras.. Mega verrassing en super leuk, schrok me helemaal de klip klap in eerste instantie! Hahaha na een uurtje werd het wat rustiger en kon ik even wat drinken met hem voordat hij weer doorging. Was echt te grappig dat hij langskwam, hij had expres al 2 dagen niets gepost op Polarsteps zodat ik niets in de gaten zou krijgen. Zijn camper trok bekijks en collega’s hebben ook nog even zijn rijdende woning van binnen bekeken want ze hebben allemaal zelf ook een camper. Daarna moest hij weer door en wij verder met terras etc ..

16-03-2023 (3)16-03-2023 (4)16-03-2023

Zaterdag 18 maart was ik lekker vrij tot en met maandag! Eerst een paar wassen gedaan, kamer aangeharkt en cadeau’tje voor Daphne en fam voorbereiden. Met de auto naar Chur om nog wat inkopen te doen en 3x raden wie ik daar als eerste tegenkom toen ik de parkeergarage uitliep? Haha Edwin en Daphne. Heel grappig precies daar tegelijk te zijn! Hoe krijgen we het voor elkaar. ‘s Middags heerlijk in de tuin gezeten en echt even helemaal kunnen ontspannen en dan voel je dat je toch wel moe bent na 7 dagen soort van gas geven. Zondags op tijd opgestaan en om 9 uur met June gaan lopen bij Reichenau, was ik nog nooit geweest, ook weer supermooi daar.

18-03-2023 (2)18-03-2023 (3)18-03-2023 (4)18-03-2023 (1)19-03-2023 (2)19-03-2023 (1)

Maandagmorgen, weekendkoffer weer ingepakt en via Chur terug naar Valbella. Langs het meer gaan lopen naar het Sportzentrum om weer te gaan zwemmen. Nu zie je heel goed dat de sneeuw zo snel weggaat en alles ontdooit en groener wordt. In het Sportzentum eerst buiten in Jacuzzi, gezicht in de zon en uitzicht op de bergen, hoe mooi wil je het hebben?! Dit afgewisseld met baantjes zwemmen, want moet wel een beetje bewegen en het opbouwen, toch nog 750 meter gezwommen, morgen maar door voor de 1000 🤣. Dat ik thuiskwam kreeg ik appje van degene die deze kamers verhuurd met de mededeling dat er in kamer 25 een koelkast staat en dat ik even kon gaan kijken of ik die op mijn kamer zou willen.  Waaaaaaaaaa die kamer was aan de voorkant van dit huis, met balkon, met licht en een koelkast! Oeh, ik appte terug of ik niet van kamer kon wisselen i.p.v. de koelkast naar mij te halen! Dat kon en ze kwam gelijk met 10 minuten de sleutel brengen. Ze regelde het wel met Alpintrend waar ik voor werk. Dank u! Gelijk doorpakken en binnen een uur was ik over!! Onwijs blij mee! Haha ook al is het nog maar voor een maandje, ik dacht doen!

20-03-2023 (4)20-03-2023 (1)20-03-2023 (2)20-03-2023 (3)Zwembad (2)Zwembad (3)21-03-2023 (2)21-03-2023 (1)

Zo is iedereen weer een beetje bij! Nu net begonnen aan een blok van 6 dagen werken, gaat echt rap zo! Morgen nog een keer fysio, we zijn op de goede weg. Fijne week en tot de volgende :-)!

1. Michel:
    22 maart 2023
    Leuk weer even te lezen.
  2. Heleen Huijgens:
    Dank je! ;))
  3. Gert jan:
    Goedemorgen Heleen tjonge wat mooie
    Plaatjes krijg je er ook zin in
    Dat Willem langs kwam zeg op slippers
    Leuk hoor geniet er nog maar even van gaat allemaal snel

Groetjes Astrid en Gert jan
  4. Heleen Huijgens:
    23 maart 2023
    Ja de omgeving is en blijft prachtig! Haha deze keer zonder slippers 😂
    Ja ik geniet zeker nog even! Groetjes terug!
  5. Mam:
    22 maart 2023
    De verhalen wist ik al maar weer heel leuk al die mooie foto’s ook nog fijn een lichte kamer met balkon !!! Geniet er nog maar van het is om voordat je het weet liefs mam.
  6. Heleen Huijgens:
    23 maart 2023
    Ja wat een luxe niet nog even de laatste weken!!zo lekker wat daglicht in mijn kamer em dat ik naar buiten kan! ;)
  7. Lieneke:
    22 maart 2023
    Wat een giller dat Willem langskwam, mooie verrassing!
    Succes de laatste weken Heleentje!! XX
  8. Heleen Huijgens:
    23 maart 2023
    Haha ja zoiets is echt wat voor hem om hier langs te komen! ;)) dank je wel! xx
  9. Piet en Tieneke(mam):
    22 maart 2023
    Het is weer leuk je verhalen te lezen.
    Nog een klein staartje en dan zit het erop.
    Succes
  10. Heleen Huijgens:
    23 maart 2023
    Dank je Piet! Ik ga er nog even van genieten 😀!
  11. Koos:
    22 maart 2023
    Leuk om weer te lezen Heleen en die Willem op bezoek wel een verrassing. Tijd vliegt en het is alweer bijna april. Geniet er vooral nog even van. Spreek je spoedig.
  12. Heleen Huijgens:
    23 maart 2023
    Ga ik zeker doen! En dan spreken we elkaar idd weer gauw! 😀
  13. Anneke:
    22 maart 2023
    Wat leuk om Willem te zien! Die rijdt weer een mooie route naar huis, vanuit Marocco! Veel plezier nog de laatste weken. Groetjes
  14. Heleen Huijgens:
    23 maart 2023
    Dank je wel! We gaan er nog even wat van maken hier! 😀
  15. Mam:
    23 maart 2023
    Geniet van het uitzicht jaja hier schijnt de zon en ga ik de fiets naar boven halen !!! Groetjes mam.
  16. Heleen Huijgens:
    Zeker. Fietse!
  17. Annette van der Kraan:
    24 maart 2023
    Geweldig jouw verhalen!
    Ik denk niet dat je er 18 mei nog bent......tich?
    Dat zou anders wel heel leuk zijn.....
    Liefs Ed
  18. Heleen Huijgens:
    Ah nee jammer hoor! xx
  19. Annet:
    30 maart 2023
    Prachtige foto’s heleentje en gelukkig tussen de drukke werkzaamheden ook nog tijd voor ontspanning
    Super mooi uitzicht uit je appartement
    Lekker voor de laatste maand
    Succes daar en tot snel 🥰
  20. Heleen Huijgens:
    3 april 2023
    Dank je! Ja uitzicht is prima! Hihi het is een slaapkamer met eigen badkamer 😂 Tot snel weer. 😘