Afgeteld naar 2 vrije dagen en die waren heueueurlijk! šŸ˜Ž

24 januari 2023 - Valbella, Zwitserland

Maandag 16 januari was gewoon weer om 8 uur beginnen, lange dag met veel geknetter tussen bediening en keuken.. Wederom weer eens geen idee waar het om te doen was, alleen de sfeer was ff gespannen.. Einde dag was alles gelukkig, volgens mij, weer zo goed als bijgelegd šŸ˜Š.

maandag 16-01-2023 (2)16-01-2023 (2)Maandag 16-01-2023

Dinsdag 17 januari samen met Thomas vroeg naar Chur voor de aanvraag van een werkvergunning. Nu pas? Yep, nu pas... iets met een vernieuwd systeem waardoor het even duurde. Waren te vroeg dus eerst lekker koffie gedaan in een koffiebar ā˜•.Ā Bij het Ausweiszentrum zo aan de beurt, paspoort laten zien en door naar de fotokamer. haha leek wel of je op de foto moest voor ā€œWantedā€¦ Dead or Aliveā€ niet lachen, voeten op de daarvoor tekende afdrukken op de grond, schouders recht.. Als ik de foto heb zal ik m delen hier.. šŸ™ˆ

Woensdag 18 januari doordat ik niet altijd tijd heb om boodschappen te doen, winkel is dicht wanneer ik thuiskom, eerder opgestaan en stond al om 7 bij de Spar voor de deur... tja wie wat op zijn toast wil ā€™s morgens moet er wat voor overhebben. Lekker gewerkt, chef vertrok al om 11 om samen met zijn matties een verjaardag te vieren, ik samen met Thomas gasgeven en na werk met een fles rode wijn gezellig bij Arif en Marylene nog wat gedronken.

18-01-2023

Donderdag 19 Dagje alleen met Marylene was ook weer even leuk, alleen ā€™s morgens dat ik in restaurant naar beneden liep weer eens een tree gemist waardoor enkel dubbelklapte en ik vol op mijn knieĆ«n onderaan de trap lag... suffe actie van deze... beetje stijf en verder okĆ© hoor! Nog uitgezocht wat het gevolg is van min-uren, heeft nix geen gevolgen mochten die er nog staan aan het einde van de rit. Prima, maak ik me daar ook niet meer druk om! Als afsluiter van de dag proberen we af en toe een drankje van de kaart, je moet tocht weten wat je verkoopt šŸ˜Š.. Vandaag Lumumba = warme chocomel met rum... heeuuurlijk!

19-01-2023

Vrijdag 20 ā€™s Morgens eerst met sportbus naar Lenzerheide wat regelen bij de bank en teruggelopen langs het meer om bij de ForellenStube verse Forel te halen om mee te nemen. Met 5 verse filets, via de blokhut aan het meer voor een warme koffie, door naar werk en een redelijk drukke dag gemaakt. Deze keer SchĆ¼mli PflĆ¼mli geprobeerd... Koffie met een klontje suiker en Pflaumenlikƶr en slagroom.. spiritus is er niets bij.. komt geen tweede keer! Hihi

20-01-2023 (2)20-01-2023 (1)

Zaterdag 21. Laatste dag werken voordat ik eindelijk na 11 dagen twee dagen vrij ben. Vanaf 10 uur zat het ramvol! Het had de hele nacht gesneeuwd en het was nog niet gestopt waardoor je niet buiten kon zitten. Binnen staan er 15 hele grote tafels maar daarvan waren er 8 gereserveerdā€¦ mensen bleven dus bij de ingang gerust een half uur wachten op een tafel! Kwam geen end an, zal we psychisch zijn want ik zou als het werk het toeliet bijtijds stoppen en dan op de bus naar Daphne en Edwin gaan. Uiteindelijk gewoon gelukt en was ik om 19.00 in Pignia! Zo heerlijk even 2 dagen andere omgeving, geen werk en relaxen.

Zondag 22. Hadden zaterdagavond lekker op de bank voor de tv gezeten, in mijn 1-kamer-woning staat natuurlijk geen bank en dan is het extra genieten wanneer ik weer eens op een bank kan zitten!Ā  Deze zondag de meest slome en relaxte dag van de laatste maand gehouden šŸ˜Š. Lotte heeft mijn haargekleurd, rondje gelopen met June en heel veel Zweedse puzzeltjes gemaakt! In Pignia lag geen sneeuw en was het wel goed koud maar met en zonnetje. 's avonds heeft Daph heerlijk de forel klaargemaakt šŸ˜‹ super lekker gegeten! Nog even een 1-1 gespeeld met Skipbo en verder gezellig op de bank wat programma's gekeken.

Haarkleuren 22-01-2023Lopen met June 22-01-2023 (3)Lopen met June 22-01-2023 (1)Ā

Forel bereid 22-01-2023

Maandag 23 AAAAhhhh laatste vrije dag alweer..Ā  's morgens grote ronde met June langs de Rijn, boodschap gedaan en na de lunch i.p.v. een legpuzzel een IkeaĀ  bed in elkaar gezet, tis weer eens wat anders, nu nog een lattenbodem er in, matras uitrollen en klaar istie voor logeerkamer.Ā  Ingepakt,Ā op de bus in Chur gezet, en was rond half weer in Valbella. Collega's kwamen ook net binnen, even bijgepraat en wist gelijk dat morgen pas omĀ uur hoef te beginnen, klinkt als uitslapen! Zat later 1 of andere meneer in de keuken die ook hier woont en wilde mijn keuken weegschaal even lenen, hij had net ietsĀ over een computerspelletje op zijn telefoon gemompeld en dat hij iets moest ruilen..Ā  zal allemaal wel.. ik ben "soms" echt blondĀ natuurlijk want nadat hij m teruggaf zaten er nog een paar groene gedroogde grasspriet korreltjesĀ aan.. ja duh.. wil het niet weten ook. Weegschaal onder de kraan schoongespoeld alleen daar kan het apparaatje natuurlijk helemaal niet tegen want sloeg gelijk uit en deed niets meer. Irritant! Batterijen eruit en hangt nu tussen de kachel te drogen,Ā maar afwachten of het Ć¼berhaupt nog iets gaat doen. Al met al maak er een mooie week van!

Wandelen 23-01-2023 (1)Wandelen 23-01-2023 (5)Wandelen 23-01-2023 (4)

Fotoā€™s

1. Lieneke:
    Heel veel succes weer Heleen! Je lijkt soms wel meer op een topsporter! XX
  2. Heleen Huijgens:
    25 januari 2023
    Haha nou lijkt er af en toe wel op.. het is echt pieken tussen 11 en 16.00 šŸƒā€ā™€ļøšŸƒā€ā™€ļørennen!! xx
  3. Piet en Tieneke(mam):
    24 januari 2023
    weer een heel leuk verslag .
    Veel sterkte de komende dagen.
  4. Heleen Huijgens:
    25 januari 2023
    We gaan weer vol frisse en goede moed door!
  5. Piet en Tieneke(mam):
    24 januari 2023
    Ben bij Piet en heb je verslag gelezen heel leuk dank je kus mam.
  6. Heleen Huijgens:
    Haha fijn mam!
  7. Rick:
    Bikkel! X
  8. Heleen Huijgens:
    25 januari 2023
    Hihi ja bikkelen wat af hier x
  9. Hanneke:
    25 januari 2023
    Klinkt gezellig met je collegaā€™s na t harde werk een drankje !šŸ˜˜
  10. Heleen Huijgens:
    25 januari 2023
    Precies, doen we iig elke dag aan het einde op werk ook šŸ˜˜
  11. Anneke:
    8 februari 2023
    Ha ha, dat verhaal van je keuken weegschaal, geweldig.
    Werk ze heleen!
  12. Heleen Huijgens: