Boodschappen in Chur voor en na een werkweek

22 december 2022 - Lenzerheide, Zwitserland

Vrijdag 16-12 een vrije dag! Toch vroeg op, eerst een wasje gedraaid en om 10 uur met de bus naar Chur. Daar afgesproken met Daphne en lekker een rondje met June gelopen. Daph weer door en ik de stad in voor wat inkopen die de Spar hier niet heeft. Was al een goede Kerstsfeer met allemaal houten huisjes met Glühwein, nootjes en sloffen. Lekker 2 uurtjes overal gekeken en nodige gekocht. Half in de middag terug en kamer verder opgeleukt met lichtjes en zilveren Kerstsliertjes haha het blijft hier in mijn kamer Kerst tot en met april denk ik?!

AChurChurAlt Stadt Chur 17-12

Zaterdag 17-12 = wasdag. Eerste was draaide toen de chef appte of ik kon bellen als ik wakker was. Hij dacht nl dat het heel druk zou worden en of ik wanneer ik geen plannen had kon komen werken, werd het niets met alle drukte beloofde hij me een fles Prosecco voor op het zonneterras 😊 Dat kwam er niet van want het zat bomvol! In de rol van “springer” toch nog tot 17.00 uur gewerkt.. nix geen bestellingen opnemen alleen maar overal inspringen om eten en drinken weg te brengen, tafels te ruimen en klaar voor de volgende. Helemaal prima en dat ging goed.

Zondag 18-12 Zat ik om 7.26 uur in de Postauto en was om 8 uur weer paraat in het restaurant. Zon voorspeld, piste vol met sneeuw dus rammen maar! Ook vandaag als “springer” .. levert geen fooien op en mag daarom meedelen met de keuken op de dagen dat ik deze job klaar. Mega druk en daarom pas ver in de middag aan de lunch, of ik trek had in Rindsragout met Polente en groenten, super lekker! Ik hou er van 😊. Voetbal finale stond aan op de 2 televisies alleen geen zin in “een grote Messi show” en niet echt gekeken.

Rindsragout met Polenta

De eerste drie dagen van deze week oké gewerkt, lukt steeds beter met alles en ik begin i.i.g. in het restaurant een beetje mijn draai en de weg te vinden. Het hele diverse publiek is grappig, van gepensioneerde mannetjes die om 11 uur in de ochtend aan de Martini hun Nederlandse woordenschat komen vertellen (wel gelijk gezegd dat vloeken niet heel chique is en ze zich beter tot het woord “goedendag” en “dank je wel” kunnen beperken 😂) tot de redelijk bejaarde buren die enorm stug lijken maar uiteindelijk na een soepje en vriendelijke groet ontdooien en heel aardig zijn, een goeie fooi neerleggen en met een “tot gauw” de deur uit hobbelen.

22-12 Lunch in zon22-12-2022 (1)

Vandaag (donderdag 22-12) vrije dag. Met bus naar Chur en zo kon ik zien dat alle sneeuw van vorige week overal bijna weg is! Echt zuur voor alle vakantiegangers die dit weekend deze kant op gaan komen want de weersverwachting geeft nog geen sneeuw af maar eerst twee dagen regen.. Zijn we halverwege naar beneden schuiven er twee koffers in een scherpe bocht tegen de deuren van de bus waarop die opengaan en de koffers over de weg racen richting de berghelling! Gelukkig bleven ze liggen op straat en zagen de achteropkomende auto’s het op tijd. Eigenaren blij want die zagen hun eigendommen al de berg af denderen en harkten de koffers weer in de bus (dit keer heel slim onderin!). In Chur was het heerlijk weer en na wat nodige boodschappen lekker door de Alt Stadt gelopen. Op terugweg bij het restaurant uitgestapt voor lunch in het zonnetje, dat was echt genieten (zal volgende keer wat vrolijker kijken..)! Einde middag nog langs Büro voor HR mevrouw want zag dat er iemand hier wegging uit het Personalhaus en diegene had een kamer met balkon, daar had ik mijn zinnen op gezet! Mijn kamer heeft geen balkon of zonlicht, klinkt als vrij donker toch?! Helaas kamer al vergeven maar ze houden het in gedachten! Thuis de gevonden Kerststal neergezet, lieve kaartjes die ik kreeg per post opgehangen en wat schoongemaakt. Morgen nog een dag vrij voordat de vakanties beginnen en we teruggaan naar 1 vrije dag per week, gasgeven, blijven lopen zegt tante Nel en glimlach op je snoet!

Frohe Weihnachten!

Alt Stadt ChurAlt Stadt ChurAlt Stadt ChurIMG_E6293IMG_6295

1. Hiske:
    22 december 2022
    Leuk om het allemaal te lezen, ik blijf je volgen hele fijne kerstdagen groetjes hiske
  2. Heleen Huijgens:
    Voor jullie ook Hiske! Fijne Kerstdagen ✨
  3. Koos:
    22 december 2022
    Mooi om te lezen Leentje, wens je een hele fijne Kerst toe daar
  4. Heleen Huijgens:
    Ook fijne Kerstdagen voor jullie! ✨
  5. Hanneke:
    Liefs
  6. Heleen Huijgens:
    🧡x
  7. Map:
    23 december 2022
    Hard werken dus! Maar wat goed dat je je draai steeds beter vindt! Fijne dagen lieve Heleen! 🎄
  8. Heleen Huijgens:
    Jij ook hele fijne dagen Map, dank voor je voor berichtjes! Leuk! 🎄✨
  9. Astrid:
    23 december 2022
    Heel veel succes in de drukte🍀 en heel veel plezier. Fijne kerstdagen! 💋
  10. Heleen Huijgens:
    23 december 2022
    Komt vast goed, nog wel een beetje duimen voor sneeuw want nu is het te warm en het regent helaas..
    Voor jullie ook hele fijne dagen! 🎄✨
  11. Gert jan:
    23 december 2022
    Heleen ziet er echt als kerst uit jij goede
    Feestdagen toegewenst
    En geniet er van

Groet Gert jan
  12. Heleen Huijgens:
    Jullie ook! 🎄✨
  13. Lieneke:
    23 december 2022
    Je hebt het gezellig gemaakt, heel veel succes daar en plezier! XX
  14. Heleen Huijgens:
    23 december 2022
    haha ja die Kerstlampjes doen het goed. Merci we gaan knallen de komende week! 🎄✨xx
  15. Piet en Tieneke(mam):
    23 december 2022
    Weer een heel erg leuk verslag zo blijven we op de hoogte.
    Hele fijne feestdagen en een fijn en gezond 2023.

Ps
    Foto's zijn ook leuk 👍
  16. Heleen Huijgens:
    23 december 2022
    Voor jou ook fijne feestdagen en een mooi en gezond 2023 en wie weet tot in Davos voor een koffie. ✨☕🎄
  17. Annelies:
    24 december 2022
    Hee dappere collega, je doet het toch allemaal maar in je eentje. Petje af.
    Hele fijne dagen gewenst en alvast een goed uiteinde.🌲🎅
  18. Heleen Huijgens:
    25 december 2022
    Hi collega ;-) dank je wel; voor jullie ook hele fijne dagen en een mooie jaarwissel! 🌲🎅
  19. Kim:
    25 december 2022
    Wouw wat een leuk verhaal weer!! Fijne kerst dagen daar❤️🎄🎅🏻
  20. Heleen Huijgens:
    hihi merci! Voor jullie ook hele fijne Kerstdagen! ❤️🎄🎅🏻
  21. Annelies:
    26 december 2022
    Dank je wel en uiteraard heel veel plezier ook daar.
  22. Mam:
    28 december 2022
    Net telefonisch de laatste dagen doorgesproken en nu je laatste verhaal gelezen en de leuke foto’s gezien ook leuk hoe mensen reageren , fijn dat het druk is dan vliegt de dag voorbij , dan s’avonds lekker niks groetjes mam.
  23. Heleen Huijgens:
    3 januari 2023
    dank je wel! :-)
  24. Nancy:
    21 februari 2023
    Schaam me dood maar ik lees nu pas weer je blogs.... kwam er gewoon niet van.
    Dus ik ga nu verder naar de volgende blog. Wel super dat je je draai vind daar en erg leuk je Kerststal, maakt je kamer erg gezellig. :-)
  25. Heleen Huijgens:
    12 maart 2023
    Ja, en nu op voor de Paasversiering ;)