Dagen rondom Kerstmis in restaurant Heimberg

28 december 2022 - Lenzerheide, Zwitserland

Vrijdag 23-12 op mijn 2e vrije dag lekker wat programma’s van NL televisie teruggekeken en in de middag met de gratis sportbus naar Lenzerheide en daarvandaan, ongeveer in een uur, lopend naar het werk in Parpan voor een salade met pommes als lunch 😊. Hier vlakbij loopt een deel van de langlaufbaan waar je dan langskomt en daar staat vaak een sneeuwkanon vol te blazen, nu stond ie uit dus zag ik hoe enorm groot het is! Nu snap ik dat ze deze apparaten onder de heli hangen om op de piste te plaatsen waar nodig is..

23-12 Wandeling  (4)23-12 Wandeling  (1)23-12 Wandeling  (2)23-12 Wandeling  (5)

Zaterdag Kerstavond, dag start met enorm dichte mist met een zicht van 10 meter maar gelukkig trok het iets op en wanneer je met de skilift omhoogging kwam je al gauw boven de wolken en was het supermooi weer, zie foto uit een filmpje van Lotte wat ze me stuurde. Dat was nl echt leuk dat mijn bekende vrienden die hier wonen kwamen skiën en eerst koffie bij mij kwamen doen! Later kwamen ze terug voor nog een koffie samen met Daphne en haar ouders, echt leuk na jaren de ouders weer even te zien. Omdat het Kerstavond was aten we met een deel van de collega’s en nog twee aangewaaide kennissen uit een hotel in het dorp, best wel even gezellig alleen met elkaar op tijd weer naar huis.

24-12 onder de wolken (1)24-12 boven de wolken (1)24-12 boven de wolken (2)Kerstavond 2022 (3)Kerstavond 2022 (4)Kerstavond 2022 (2)Kerstavond 2022 (1)

Er lagen al een paar weken 2 kado'tjes bij mijn Kerstkrans, vervanging van de Kerstboom dit jaar :) en die natuurlijk uitgepakt, super leuk! Doosje met wensen en mooie soort schelpjes voor waxine lichtjes! ❤. Beide Kerstdagen gewerkt en vooral tweede Kerstdag was het heel mooi weer en voordat de drukte begint is het echt genieten buiten als de zon net boven de berg uitkomt!

Kado'tjes onder de boom (2)

Kado'tjes onder de boom (1)

1e Kerstdag 2022 (1)1e Kerstdag 2022 (2)

Dag na Kerst werd uiteindelijk de meest chaotische dag die ik tot nu toe heb meegemaakt.. We waren net klaar met alles paraatzetten, oppoetsen, schoonmaken en aanvullen toen de skilift het begaf.. 🤷‍♀️ ja en wat doe je dan als er een restaurant naast zit.. wooooo echt in een paar minuten alle tafels binnen en buiten bomvol.. het begon denk ik om 10.30 uur en het stopte pas om 16.00 uur.. niet normaal want de lift begaf het later nog een keer.. was wel goed voor de omzet noemen we het maar!

Dinsdag 28 december.. haha maar het kan nog drukker! Vandaag kwam er nog een stapje bovenop! Chef heeft ingevoerd dat er 2 beginnen om 8.00 en 2 beginnen om 10 uur. (voelt bijna als een vrije dag wanneer de wekker niet om 6.30 gaat 🤣).. Relaxt aanvangen was er niet bij want rond 10.15 uur stond er een enorme rij bij de skilift (deze keer niet doordat lift kapot was).. en stroomde het terras en restaurant vol.. koffietijd liep over in lunchtijd en hield niet meer op tot het donker werd, de keuken werd volgens mij om 14.30 gesloten omdat de wachttijd van je bestelling op liep tot ruim een uur.. daardoor een enkele zwaar boze gast en deze geprobeerd morgen terug te laten komen voor een gesprek met de bedrijfsleider alleen de gast was niet meer voor rede vatbaar, lag niet mij zei hij nog wel.. verder eind goed al goed en zaten we met z’n allen nadat iedereen weg was aan een pizza.. ik dacht lekker een dag vrij morgen alleen alle vrije dagen zijn per direct ingetrokken tot en met 8 januari… accepteren, loslaten en door!

Wachttijd skilift Heimberg 2wachttijd skilift Heimberg

Voor allemaal een heel goede jaarwissel!

1. Gert jan:
    28 december 2022
    Zo wat een drukte en dan zo,n gast onfatsoenlijke mensen heb je er bij zal ik nooit aan wennen jullie goed opgelost na de drukte maar lekker genieten
    Goede jaarwisseling van ons
  2. Heleen Huijgens:
    3 januari 2023
    Dank je wel; voor jullie ook alle goeds voor een mooi en gezond ! x
  3. Piet en Tieneke(mam):
    30 december 2022
    Heel veel sterkte en een gelukkig en gezond 2023
  4. Heleen Huijgens:
    3 januari 2023
    Dank je wel! Eensgelijks!
  5. Lieneke:
    2 januari 2023
    Hoop dat je na de 8ste even kunt bijkomen en genieten. Succes!!
  6. Heleen Huijgens:
    3 januari 2023
    Dank je! hihi vandaag onverwachts (door de regen..) een vrije dag! Heeeeerlijk!
  7. Map:
    4 januari 2023
    Oeh, ik lees net dat je een lekkere vrije dag hebt gehad nu!
    Geniet van het heerlijke uitzicht en de mensen daar!
    Het ziet er heel fijn uit!
    Wel hard werken zeg.... Bikkel! :)
    Fijne tijd daar!
  8. Heleen Huijgens:
    4 januari 2023
    Dank! hihi ja hoor deze bikkel werkt hard door en geniet van de vrije momenten!
  9. Nancy:
    21 februari 2023
    Hey meis, wat is het hard werken daar. Maar ja, zo gaat de dag ook snel om toch?
    Helaas zal je altijd mensen hebben die ergens over willen klagen, je kunt ze niet allemaal tevreden houden. Ze denken dat ze overal alles mag en kunnen, zo werkt dat niet.
    Weet het, zelf in een restaurant gewerkt. Ga maar lekker weg als je niet tevreden bent.
    Hebben jullie überhaupt wel genoeg personeel?
    O ja, nog een hele gelukkig nieuwe jaar gewenst meis. Beetje laat maar ach, beter te laat dan nooit.... lol :-D
  10. Heleen Huijgens:
    12 maart 2023
    Dank je wel. Haha beter laat dan nooit en eens gelijk. Personeel is krap, we fixen het wel ;))