Eind februari, begin maart

3 maart 2018 - Arosa, Zwitserland

19-02 's morgens half 9 19-02 laatsate zon 17.35

maandag 19 februari was mam jarig; Gefeliciteerd, gebak eten we eind maart nog wel een keer samen! Het was 's morgens vroeg al mooi weer hier en de laatste zon verdween om 17:35 achter de bergen.

20-21-22 februari; het is echt top druk in het hotel en daarom werk ik zo goed als elke dag ochtend en avond. ( ja lopen zal ik hier in de horeca.. denk dat ik al bijna 1 paar schoenen heb versleten, haha plus een paar gewrichten uit mijn lijf misschien, voel i.i.g. daarnaast dat ik toch nog overal spieren blijk te hebben!!) Mijn collega Ruth ging op de slee naar huis en kon bij haar achterop.. oei dat ging als een wilde de berg af! Zij gaat altijd op de slee, ervaring genoeg dus, binnen 8 minuten thuis! briljant! Woensdagavond eindelijk, de door Karin meegezeulde, boerenkool gekookt als personeelseten, na het met een schuin oog bekeken te hebben is alles met smaak opgegeten. Thomas de kok had er een grote schaal worsten bijgemaakt, helemaal lekker.

Vrijdag 23 februari vrije dag en met de trein naar Chur, boodschappen doen en even lekker langs de winkels gelopen. De gaten vallen in mijn rode jas en de zwarte is te groot en niet warm genoeg in hartje winter. Bij de Manor hing een jas die ik al die tijd dat ik hier ben al leuk vindt alleen ietwat te duur.. nu in de Sale hing het er nog met uiteindelijk 70% korting ! joehoe en gekocht! # ik ben blij!

23-02 (1) 23-02 (3)

Chur nieuwe jas  Chur nieuwe jas (1) Chur nieuwe jas (2)

zaterdagochtend 24-02 ontbijt gewerkt en 's avonds eten bij Bullrian met Sarah, mijn buurvrouw hier in de Villa. Haar vriend Mario was aan het werk. Het restaurant ligt onder onze woningen, 4 trappen af en je loopt zo naar binnen. Heerlijk gegeten en was super gezellig.

Bullrian (5) Bullrian (4) In Bullrian Sarah in Bullrian

Begin van de afgelopen week was het net als in heel Europa mega koud hier. Maandag -19 en dinsdag zag ik het -23. Met skibroek en goed ingepakt prima te doen, er staat hier gelukkig geen wind, wel voel je hoe je neus van binnen bevriest! dat kietelt! haha echt apart. Evengoed in pauze tussen 2 diensten in stuk gaan lopen om toch nog wat frisse lucht te krijgen. In het hotel is het altijd heel warm (gemiddeld binnen 24,5-25 graden), Alja echt wat voor jou ;) en het raam mag niet open!!

26-02 (1) 27-02 (1) 27-02 (6) 27-02 (5)27-02 (10)  27-02 0649 uur

Het blijft een lekker rondje zo om de Obersee lopen en vaak wanneer de zon schijnt heb ik een boek mee en lunch. Er staan overal bankjes naar de zon toe :) Soms spreek je een toerist die er ook even gaat zitten. Het gaat ietsje beter met mijn Duitse taal en de mensen begrijpen me en ik kan een klein gesprek voeren.

Deze week waren er ook 2 Nederlandse gezinnen in het hotel; het ene gezin had ik gezien toen ik vorig jaar april hier op gesprek was met Daphne samen. Heel gezellige mensen. Andere gezin ook erg aardig, en leuk even in je eigen taal een praatje te maken. Alleen het menu ben ik zo gewend helemaal en hele dagen in het Duits te doen dat dan komisch is te vertalen. Ook kennisgemaakt met violet aardappelen. Die had ik echt nog niet gezien; nu na 10 kilo van die kleine ... aardappeltjes schillen vergeet ik ze niet meer!

26-02 Violet Kartoffeln Taart

Gister (vrijdag 2 maart) was ik weer een dag vrij. Nodig kamer opruimen, wassen eten koken, taart bakken, boodschappen doen etc :-) Wel lekker buiten ontbeten en 's avonds naar een vriendschappelijke wedstrijd in het ijshockey stadion tussen de Wild Hogs HC Arosa - EHC Grindelwald. Helaas weinig publiek, wel leuk een keer te kijken. Ben niet heel lang gebleven want na het eerste kwart was ik al bevroren in die hal! Wel een Zwitserse Zamboni op het ijs! :-P

02-03 ijshockey (1) 02-03 ijshockey (4) 02-03 ijshockey (3) 02-03 ijshockey (2) 02-03 ijshockey (6)

De laatste 2 en halve week van mijn "Hotel Stoffel werk" is nu aangebroken.. Alleen eerst komt Ed nog een paar dagen tijdens mijn laatste werkdagen voordat ik afzwaai! Ook weer gezellig!

Goed weekend!

1. Gert jan:
    3 maart 2018
    He Heleen ja het is hier echt koud geweest de mannen van paal 8 terschelling en de Eemshaven hebben hier in westgat nog 3 man van kotter gehaald prima actie alles onder het ijs
    Ja en bij jou schiet het echt op nu leuke belevenissen allemaal kan je straks met plezier op terug zien
    Geniet nog maar even groeten Astrid en Gert jan hoi.
  2. Jaap pronk:
    3 maart 2018
    Heleen top allemaal ,mare zie ik sliptong in die bak liggen en een boord gepelde mosselen :-)
    Groet Jaap
  3. Ilja:
    3 maart 2018
    Leuk om weer te lezen Heleen. Goed dat je jezelf hebt verwend met die jas in se sale, leuk! Joh zit het er alweer bijna op?! Geniet nog even van je avontuur!! Lfs Ilja
  4. Joyce:
    4 maart 2018
    Hoi Heleen. Leuke fotos en een gave jas! Nou het is bijna een verschil van 50 graden met hier. Brrrr wat koud. Dikke zoen lieffie xxx