Nog even doorbijten want 2 vrije dagen in zicht!

8 januari 2023 - Lenzerheide, Zwitserland

Woensdag 4 januari.. ik was gister helemaal blij met een dag vrij alleen kon ik toch in de avond niet in slaap komen, 1x in de zoveel tijd heb ik dat en precies die avond.. grrr .. heb het nog half 2 zien worden en dan om 5.30 weer klaar wakker was een kort nachtje! Haha niets hielp, chocola eten, halve rol koekjes naar binnen werken en Friends kijken.. 's avonds moest ik echt nog wassen waardoor ik uiteindelijk tot half 10 moest wachten voordat om kon vallen🤣🤣🤣🤣

Donderdag 5 januari weersverwachting was niet best maar gelukkig viel het super mee en was het een redelijke dag. Ook qua werk goed te doen, niet alles tegelijk binnen voor de lunch maar beetje verdeeld, Hierdoor redelijk op tijd kunnen middageten! Hoe fijn een keer en lekker aan de bar met een bord rode kool, gehaktbal en spätzli, smullen! Ook superfijn op tijd klaar en al om 18.00 uur thuis! Nog 3 dagen dan zit de vakantieperiode er voor 3 weken weer op en als het goed is krijgen we dan weer voor even 2 dagen per week vrij. Ennn vandaag eindelijk mijn eerste loon (sinds november) gekregen! Hoera!

Vrijdag 6 januari werd geen dag voor in de boeken.. wat een chaos.. haha wel heel fijn dat ik niet alles in het Duits kan volgen want om beurten heeft iedereen ruzie met de keuken, voel het dan wel even aan de sfeer en aan de vragen die ik krijg. “Heleen, vind jij het moeilijk om met mij te werken?” etc etc Nou ik ben in Zwitserland en blijf “Zwitserland” want ga me daar niet in mengen en weet de helft niet van wat er zich afgespeeld heeft 😎..

06-01-2023 (2)06-01-2023 (1)

Zaterdag 7 januari Nieuwe dienstplan hangt en vanaf morgen 2 dagen vrij! Zo das mooi, even revalideren voordat ik dinsdag weer vol aan de bak moet! Vandaag was het niet heel grappig dat ik het ZwitserDuits niet helemaal goed kon verstaan want een paar jongelui vonden het hoogst irritant en het voelde echt alsof ik uitgelachen werd. Tja.. shit happens.. Gelijk Marylene gevraagd of zij even langs de lollige jeugd wilde om de bestelling op te nemen, mooi opgelost. Zij zei gelijk, die waren er gister ook en zijn idd niet heel sympathiek! Verder lekker gewerkt en het restaurant 4  kop en schotels armer gemaakt 🤣 had een iets te hoge stapel en vlak voor de deur naar de keuken donderde alles over de vloer.. wat een herrie.. Niemand gaat dan uit zijn plaat en iedereen helpt opruimen, ik zeg:  relaxte collega’s! Alleen de chef gaf aan dat wanneer je glazen laat vallen dan brengt het geluk en wanneer er serviesgoed kapot dondert moet je betalen. Strafpunten! Nee hoor was maar geintje van m.

07-01-202307-01-2023 (1)07-01-2023 (2)07-01-2023 (3)

Zondag 8 januari .. na een helse nacht toch bijtijds opgestaan. Vannacht dacht mijn lijf ik ben er klaar mee en alles deed zeer.. eigen schuld.. van een “kantoor job” naar een 10 uur per dag lopen/staan baan. Moet lijf ff aanwennen 😉.. geprobeerd zelf haar een kleurtje te geven en dat is redelijk gelukt, volgende keer helpt Lotte me wanneer ik in Pignia ben dat is handiger. Op werk gegeten want moest urenverantwoording nakijken en inleveren en vragen of ik 7 en 8 februari vroeg klaar kan zijn omdat mijn moedertje dan hier vlakbij is in Tiefencastel en ik haar dan 1 van die dagen kan opzoeken. Daarna door naar Churwalden voor een boodschap en thuis lekker gekookt. Was gewend veel rijst te eten in NL en dat mis ik best wel vandaar van alles gemaakt voor in de vriezer dan kan ik dat mee naar werk nemen en daar een stukje vlees erbij laten doen. Ondertussen gezellig schaatsten gekeken. Morgen nog een dag vrij, kan ik bus abbo regelen en een stuk lopen richting Lenzerheide en rond het meer. En een sneeuwdans doen want nu is echt bijna alles weg..

Goede (werk)week!

08-01-2023 (1)08-01-2023 (2)mjummie

1. Map:
    Wat werk je hard!!
    Geniet volop van je dagen vrij!!

(En ik kijk ook het liefst Friends als ik niet kan slapen....!! Ook als ik wel kan slapen trouwens ;))
  2. Heleen Huijgens:
    13 januari 2023
    ja ik heb genoten hoor van de vrije dagen:) haha ja heerlijk he dat Friends! :))
    Goed weekend!
  3. Gert jan:
    8 januari 2023
    Hé heleen ha die scherven brengen alleen geluk
    Dus zal steeds beter gaan wat zal jij uithoudingsvermogen hebben als je weer terug bent loop je ze er allemaal uit
    Geniet er van

Groetjes van de klontjes
  4. Heleen Huijgens:
    13 januari 2023
    Precies dat vond ik ook, beetje geluk is altijd fijn!
    haha ja dat hoop ik wel dat het uithoudingsvermogen op pijl is :))
    Goed weekend en groetjes
  5. Michel:
    8 januari 2023
    Heleen, respect hoor. Je doet het gewoon.
  6. Heleen Huijgens:
    13 januari 2023
    hihi dank je.. geef mezelf af en toe wel een schop onder mijn kont hoor!
  7. Lieneke:
    9 januari 2023
    Inderdaad, jij staat er gewoon, knap hoor!
  8. Heleen Huijgens:
    hihi 😊😊😊😊😊
  9. Jeroen:
    9 januari 2023
    Viel SpaB!
  10. Heleen Huijgens:
    13 januari 2023
    Danke! wordt aan gewerkt :))
  11. Anneke:
    13 januari 2023
    Hi Heleen, heel leuk al die blogjes met foto's. Dank voor het delen. En wat ben jij aan het buffelen daar in Zwitserland! Ongelofelijk!
    Stoer hoor, dat je dit doet. Lekker genieten van al het moois in Zwitserland op je vrije dagen en succes met buffelen in het restaurant.
  12. Heleen Huijgens:
    17 januari 2023
    Dank je wel! Ja met foto iets meer beeld misschien bij alles hier 😄
  13. Nancy:
    21 februari 2023
    hahahahaha.... ooo wat ken ik dat, het laten vallen van servies... lol.
    Gebeurt iedereen, kan ook niet anders. Zou het raar vinden als het je niet gebeurd...lol
    Maar ik kan me goed voorstellen hoe moe je lijf is na lange dagen werken.
    Maar super knap van je meis, petje af.
    En wat is het mooi daar. Geniet van al je foto's.
    En wat de taal betreft, je doet je best. Gelukkig heb je lieve collega's die je graag helpen.
    Super van ze!
  14. Heleen Huijgens:
    12 maart 2023
    Ja collega’s zijn bijna allemaal wel oke!