Gute Rutsch und Frohes Neues

3 januari 2023 - Lenzerheide, Zwitserland

Donderdag 29 december, geen vrije dag maar een werkdag. Vanaf dat ik binnenkwam in werktenue, rond 10.15 uur, zat het binnen en buiten vol met gasten… eten.. drinken.. koffie.. borrel… enorm gasgeven en bijna 7 uur  onwijs gerend .. Dat het iets rustiger werd hingen collega’s boven de kassa om te kijken wat de omzet werd.. Leukste was dat ik heel onverwachts de meeste omzet had met mijn 7 tafels! Woehoe , voor mij voelde het alsof ik nu ook echt meedoe en heb laten zien dat ik het echt wel kan! Chef brulde : “Umsatz Queen” (ben ik ook nog eens iets anders dan een drama queen zoals iemand wel eens zegt in NL 😊) en Marylene had een donut klaargelegd! Lekker hoor de dag ervoor hadden we onszelf een donut beloofd na de pizza en die netjes apart gelegd alleen dat chef even later langsliep met kruimels donut aan zijn kin konden wij fluiten naar ons toetje! Hahaha hij had het niet door dat die voor ons was.. Die kijkt de volgende keer wel 2x voordat ie iets inpikt!

Donut

Oudejaarsdag begon met een hele mooie lucht en voorspelde een zonnige dag. Het restaurant was in de avond ook open en gereserveerd voor fondue, ik kon ook blijven eten en daar borrelen tot de jaarwissel alleen omdat ik nieuwjaarsdag ook weer om 8 uur moest werken toch besloten naar huis te gaan en rust te pakken zodat overeind blijf. “Gute Rutsch an alle Kollegen”..Haha ja geen 18 meer en dat voel ik echt goed aan knieën, rug of eigenlijk aan hele lijf 😁.. vroeg in slaap gevallen en alleen om 12 uur een wakker door vuurwerk geweest..

oudejaarsdag

“Frohes Neues”!! Nieuwjaarsdag was een supermooie dag. Ziet er heerlijk uit alleen de laatste sneeuw smelt nu ook heel hard. Lekker gewerkt met in de middag buiten op het terras een DJ, gezellig hoor en het werden niet alleen Schlager Muzik nummers…  https://www.youtube.com/watch?v=nNYgz55B7rM

NieuwjaarsdagDJ Davve

Voor vandaag (dinsdag 3 januari) was veel regen voorspeld en wanneer de voorspelling uitkwam zou ik vrij zijn. Normaal ben ik niet blij met regen maar vandaag was het zeer welkom! Heeeeerlijk één dag even inkopen kunnen doen van koffie en siroop waarvoor ik naar Chur moest. Ook gelijk spikes gehaald voor de volgende ijsperiode, heb ik net even meer grip onder mijn schoenen. Op terugweg uitgestapt bij restaurant, Aziatische tartaar met salade en toast geluncht en nog even door naar Lenzerheide waar een pakje klaarlag met nieuwe huisslippers en een lekkere trui! Had ik gewoon even zin in! Het zit inmiddels potdicht van de mist of waarschijnlijk zijn het wolken en ga ik lekker met beentjes omhoog.. zag vanmorgen op weekbericht van mijn Fitbit horloge dat ik 148.041 stappen heb gezet, voetjes hebben nu dan ook echt even rust nodig! Fijne week en tot de volgende Blog!

03-01 In de wolken (1)03-01 In de wolken (2)03-01 In de wolken (3)03-01 In de wolken (6)Nieuw (1)Nieuw (2)Stappenteller

1. Koos:
    3 januari 2023
    Hoi Heleen, nog de allerbeste wensen voor 2023 en leuk om dit weer te mogen lezen.
  2. Heleen Huijgens:
    3 januari 2023
    Hoi Koos, voor jou en Janneke ook alle goede wensen voor een mooi en gezond 2023!
    Dank je wel :)
  3. Annette van der Kraan:
    3 januari 2023
    Lieve Heleen, prachtig 2023 en ontzettend veel plezier in der Schweiz!!!
    Xxx
  4. Heleen Huijgens:
    4 januari 2023
    Dank je wel lieve Ed! xx
  5. Anneke:
    3 januari 2023
    Wow wat een stappen, mijn fitbit verdomd het om boven de 50.000 te komen per week🤣🤣🤣.
    Wat zal jij getraint terug komen.

Tot de volgende blog👋👋👋
  6. Heleen Huijgens:
    4 januari 2023
    hahaha wanneer ik weer in NL ben gaat mijn fitbit dat ook niet meer halen hoor 😂😂
  7. Gert jan:
    Hallo leentje een gezond 2023
    Beentjes nu maar even omhoog dat mag
    Na zo’n drukke tijd geniet er van

Groetjes van de klontjes
  8. Heleen Huijgens:
    4 januari 2023
    Dank! Ja was even helemaal goed, je weet nooit wanneer je weer een vrije dag hebt! :-)
  9. Lieneke:
    4 januari 2023
    De beste wensen harde werker. Dan is de regen toch nog ergens goed voor, neem het ervan! :)
  10. Heleen Huijgens:
    4 januari 2023
    haha dank je wel knapperd! Precies die regen was daar echt goed voor en heb het er van genomen! 😊
  11. Nancy:
    21 februari 2023
    Wow, super dat je de beste omzet gehaald hebt Queen Heleen... :-D
    Is je ook gegund, je werkt er ook hard voor. Keep on going!
    Ik heb geen fitbit, dus ik haal dat getal ook nooit.... lol....
  12. Heleen Huijgens:
    12 maart 2023
    Fitbit is inmiddels gesneuveld dus kan het ook niet meer bijhkuden! 🤣