Pignia, sneeuw, werken en moedertje opgezocht tijdens haar rondreis!

8 februari 2023 - Lenzerheide, Zwitserland

Woensdag 8 februari.. al weer 2 weken voorbij gevlogen! Op 1 vrije dag na verder alle dagen gewerkt. Vorige week woensdag kon ik op tijd 7.30 – 16.00 uur gewerkt) stoppen en ben ik weer gezellig op de bus naar Pignia gestapt voor een 24-uurs bezoek. Ook dat is al zo fijn om er helemaal even tussenuit te zijn in een relaxte fijne omgeving! Daph had een mega lekkere perentaart gebakken dus ik viel precies op tijd voor het eten en een vers stukje taart als toetje binnen! Genieten 😊.. De volgende ochtend relaxt met June langs de Rijn gelopen en soort van hoofd leegmaken. Was zelfs zonnig waardoor ook nog even buiten kon zitten relaxen.. in de loop van de middag weer afgezet in Chur en missie badpak volbracht. Doordat ik eigenlijk in de avond na werk niets meer doe omdat zo moe ben bedacht dat dan toch wat moet gaan doen alleen zwemmen is niet bepaald mijn hobby, wel goed voor de beweging en op dit moment het eenvoudigst te doen..  nu nog een kaartje kopen voor het zwembad en er heen gaan.. haha Fase 1 (het aanschaffen van een badpak) is in ieder geval volbracht.

Pignia (3)Pignia (4)Pignia (1)Pignia (2)

Ook weer nieuwe kaartjes gekregen, wat ik zeg, zo leuk als er post binnenkomt en alles krijgt een mooi plekje aan het draadje in mijn kamer, staat erg gezellig.

Post (2)Post

Het weekend viel er veel sneeuw en zondag waren en grote “JO Rennen SL” oftewel de Mobiliar-Cup..  op de piste voor Heimberg. Giga druk, ontelbaar Schoggi Melange verkocht en 2 heel lange dagen gemaakt. Na Sneeuw komt zonneschijn en nu is het super mooi weer wat zo de komende 8 dagen blijft wanneer de voorspellingen uitkomen. Vandaag zelfs een gloeiend hoofd van het buiten lopen dus vanaf morgen zonnebrand smeren! Dat mooie weer is ontzettend fijn voor mijn moedertje want ze is op een 8-daagse rondreis aangekomen in Tiefencastel, een dorpje hier een half uurtje vandaan. Vandaag gelijk uit werk op de bus langs en samen gegeten en bijgepraat. Was leuk! Ze had twee puzzelboekjes meegenomen, kom maar op met dat mooie weer (en wat vrije dagen misschien?!) dan kan ik lekker buiten zitten met die puzzels. Mindere van vandaag was een bezoek van de Rega op langlaufbaan naast het restaurant. Een van de jongeren uit een groep had te laat geremd voor een talut en erg ongelukkig gevallen, heli had arts bij de jongen afgezet en kwam later tussen twee redding skiërs naar heli.

07-02-2023 (7)07-02-2023 (4)mam (2)

Dat ik weer terug kwam gisteravond had de huisbaas op elke deur een briefje gehangen met het verzoek na 22.00 uur echt Nachtruhe.. het werd steeds erger ’s nachts met herrie en wanneer je als je wakker bent omdraait en weer verder pit is het niet erg alleen ik kon echt niet meer slapen en lag vaak meer dan een uur wakker, hoop dat het helpt! Haha vannacht iig muisstil geweest!

07-02-2023

Weersverwachting is zoals ik al zei prachtig, we kunnen aan de bak, voor zover we dat nog niet deden 😂.. uitzicht op een vrije dag s er nu even niet.. komt vast ergens goed. Vanavond als het lukt nog even een koffie bij mam doen, Mooie week en tot horens!

1. Lieneke:
    8 februari 2023
    Heel veel succes Heleen! En ik ga duimen voor vrije dagen :-D XXX
  2. Heleen Huijgens:
    Dank! Ik heb ze gekregen! 😀xx
  3. Mam:
    11 februari 2023
    Wat heerlijk je zelfs 3x te spreken , alle medereisgenoten vonden het geweldig dat langs kon komen , weer leuk dat je weer foto’s mee stuurt , goed dat die dame die over het gebouw gaat zo snel reageert een plus puntje ! Je ziet er goed uit , volhouden en hopelijk snel vrije dagen mam.
  4. Heleen Huijgens:
    12 maart 2023
    Dank en komt allemaal goed!
  5. Mam:
    12 maart 2023
    Heb net mijn kwartiertje gelopen het is nattig weer maar lekker buiten zijn werkze mam.