Op en rond het werk in het restaurant + nieuwe sneeuw!

17 januari 2023 - Lenzerheide, Zwitserland

Maandag 9 januari wakker geworden met verse sneeuw! Gelukkig het is weer net “Winterwonderland” echt prachtig! Tussen de sneeuwbuien door langs het meer naar Lenzerheide gelopen. Busabbo verlengd, post opgehaald bij het buro (komt daar binnen en niet hier want bij dit Personalhaus zit geen brievenbus..). Gewoon een lekker dagje!

Eindelijk nieuwe sneeuw (2)Maandag 09-01-2023 (2)Maandag 09-01-2023 (11)Maandag 09-01-2023 (4)Maandag 09-01-2023 (17)Maandag 09-01-2023 (15)

Dinsdag 10 januari extra vrij, er was niets loos en daardoor bericht dat nog een dag vrij was. Was lekker buiten in zonnetje, heb een plekje gevonden naar dit gebouwtje waar ik op een muurtje met mijn Zweedse puzzelboekje kan zitten 😊, nu nog ergens een campingstoeltje o.i.d. regelen dan zit ik als een prinses! Gauw nog wat gewassen en daarna via andere kant van het meer gelopen. Leuke blokhut ontdekt met picknick banken waar ze bij een vuurtje cappuccino verkopen, top plekje!

Dinsdag 10-01-2023 (1)Dinsdag 10-01-2023 (7)Dinsdag 10-01-2023 (11)Dinsdag 10-01-2023 (15)Dinsdag 10-01-2023 (14)Dinsdag 10-01-2023 (16)Dinsdag 10-01-2023 (17)

Woensdag 11 januari, luie leven weer voorbij en maar goed ook want over december had ik min-uren omdat ik wat later ben begonnen dan collega’s en dat moet natuurlijk niet te gek worden en sta liever op nul! Weet dat het maf klinkt omdat best veel werk alleen hier bestaat de werkweek uit wat meer uren dan in NL en bij een maand van 31 dagen moet ik 192 uur werken. Samen met Marylene stond ik ingedeeld voor werk en Arif haar vriend die normaal achter de bar staat kwam langs om zijn outfit te tonen voordat hij ging skiën.. dat liep niet helemaal goed af want hij is ergens onderweg gekletterd en geluk bij een ongeluk kwam net de “ski-reddingwerker” voorbij en die hebben m in een banaan mee naar beneden genomen.. blijkt een scheurtje in zijn schouder te zijn, volledige rust voorgeschreven.. we hebben geen blik collega’s wat we kunnen opentrekken en moeten allemaal een tandje erbij.. daar ben ik achter! 🤣 zit nu in een stuk van 11 dagen achterelkaar, zondag 22 januari weer een dag vrij hoor…

Woensdag 11-01-2023 (1)Woensdag 11-01-2023 (2)

Vrijdag 13 januari een onverwachtse meevaller en een paar uur eerder vrij. Gelijk kapper geboekt want daar was ik vanaf oktober niet meer geweest, hier droogt het best wel uit en wilde die bos stro even pimpen! “Cut and Go” was enigszins betaalbare.. dacht laat maar doen dan! Was met recht Cut and Go.. haha 15 minuten later en meerdere Zwitserse Franken armer was het weer om aan te zien, prima niets meer aan doen!

Zaterdag 14 januari vroeg weer paraat. Voor het eerst echt skibroek over kleding aan en spikes onder schoenen gebonden. Was behoorlijk koud, iets van -8 met een beetje wind, eerst het terras begaanbaar gemaakt en sneeuw geruimd, hiermee frisse neus genoeg gehaald voor de rest van de dag!

zaterdag 14-01-2023 (2)zaterdag 14-01-2023 (1)

Zondag 15 januari.. in de middag begon het te sneeuwen en rolde iedereen vanaf de piste naar binnen om warm te worden en werd het al vroeg rustig. Einde middag kwam er een echtpaar binnen waarmee ik in gesprek raakte, ze kwamen uit België en elk jaar wel een paar keer in deze omgeving. Ze vonden het te grappig dat er een keer een Nederlandssprekende in de bediening loopt want dat kwamen ze niet veel tegen in Zwitserland, dit gingen ze gelijk tegen hun zoon zeggen want die gaat volgende week skiën en dan kwam hij met z’n vrienden wel even langs zei ze. Oh ze stuurde hem wel even een foto van mij ter herkenning, haha ze pakt haar telefoon en maakt zo een foto van me en stuurt die op! Moet je meemaken niet?!  Hahaha die arme jongen zit daar toch helemaal niet op te wachten! Die gast is een jonge musical-acteur en is blij dat hij een keer kan skiën, denkt waarschijnlijk echt “laat mij met rust!”

Zo zijn jullie weer een beetje op de hoogte.. kan ik aan mijn revalidatie/schoonheidsslaap en morgen weer verder!  Tot de volgende!

1. Michel:
    Mooi verhaal weer.🤗
  2. Heleen Huijgens:
  3. Anneke:
    17 januari 2023
    Is gewoon een ouderwetse koppel actie van dat Belgische echtpaar voor hun zoon. Zij zagen in jou vast een gezellige schoondochter 😁😁. Benieuwd of ie echt langskomt😇. Mooie activiteiten en wandelingen verder weer!
  4. Heleen Huijgens:
    Welnee, zoonlief is net wat ouder dan mijn eigen dochters! 🤣🤣
  5. Hanneke:
    😀🥰
  6. Heleen Huijgens:
    😘x
  7. Marieke Verhaar:
    Ha ha top verhaal weer!
    En best leuk dat je wordt voorgesteld toch? Niets arme jongen!! Die ouders hebben het goed gezien!! Werkse!!! En enjoy de mooie witte wereld !!
  8. Heleen Huijgens:
    Welnee, zoonlief is net wat ouder dan mijn eigen dochters! 🤣🤣
    Ja geniet zeker van de omgeving!
  9. Gert jan:
    Ha die Heleen moeten vaker van die Belgen
    Langs komen zit je straks bij Belg op de bank
    Ha ha🤩🤩 ziet er mooi uit daar lekker genieten
    Groet van de klontjes
  10. Heleen Huijgens:
    23 januari 2023
    Whahah nee joh! Was gewoon gekkigheid en zoonlief is bijna net zo oud als mijn dochters 😂😂. groetjes!
  11. Johannes Post:
    18 januari 2023
    Hoi Heleen. Fijn om te lezen dat je geniet en van alles meemaakt.
    Werk en veel plezier is een mooie combinatie groetjes uit Amsterdam
    Gr. Johannes
  12. Heleen Huijgens:
    Dank je wel Johannes!
  13. Mam:
    18 januari 2023
    Fijn al die foto’s kun je een beetje inschatten waar je werkt en woont maar ons bellen is wel heel fijn je stem even horen is echt fijn lieve groeten mam , stoer hoor !!!
  14. Heleen Huijgens:
    23 januari 2023
    Helemaal goed, tot over 2 weken!
  15. Lieneke:
    24 januari 2023
    Foto's zien er goed uit Heleen! :-D
  16. Heleen Huijgens:
    25 januari 2023
    Dank je!😀
  17. Joyce:
    24 januari 2023
    Geweldig, wat een mooie foto’s.
  18. Heleen Huijgens:
    25 januari 2023
    Dank je wel! 😇
  19. Nancy:
    21 februari 2023
    O, wat erg voor Arif.... hopelijk gaat het nu beter met hem?
    Niet echt iets wat je wilt overkomen natuurlijk.
    Super leuke foto's, je ziet er goed uit meis. :-)
  20. Heleen Huijgens:
    12 maart 2023