Tot ziens Arosa!

31 maart 2018 - Arosa, Zwitserland

Zondag 18 maart; vroeg opgestaan want had frühstück, Annette alvast gedag gezegd want ze gaat einde van de ochtend weer met trein, nog een trein en vliegtuig terug naar Nederland. Was gezellig! Heerlijk dat je er even was! Het sneeuwt weer en in mijn laatste werkdagen weer een heel mooie witte wereld in Arosa!

19-03 19-03 (2)

Dinsdag 20 maart.. echt heel maf dat dit mijn laatste werkdag is.. maken er een leuke dag van! Aan het einde van de middag brak heel voorzichtig de zon nog door voordat ik bij het hotel kwam.

20-03 20-03 einde middag (1) studieboek

Lekker gewerkt en afscheid genomen van de gasten die op dat moment in het hotel waren. De afgelopen maanden met bijna allemaal die in het hotel verbleven leuk contact gehad en daardoor een klein beetje Duits leren spreken! :-) Samen met mijn nieuwe studie boek: Schwyzerdütsch für Anfänger moet ik straks nog beter spreken. Tegen het einde van de avond tussendoor als afsluiter even een biertje gedronken met Yarrow (keuken) en Thomas (kok) en ze gedag gezegd, we hebben leuk samengewerkt, dank jullie wel! Tegen elf uur was het dan toch echt klaar en kreeg ik een lekkere fles witte wijn en een mooie Arbeitszeugnis mee. De chef gaf aan dat ik het restaurant nu toch echt alleen kon doen en dat het goed ging! Eind goed al goed! Het was een super ervaring en natuurlijk was het niet alleen maar rozengeur en maneschijn.. wanneer het me gevraagd wordt rij ik morgen weer terug hoor!

Woensdag 21 maart vroeg opgestaan en de laatste spullen in gepakt. Sarah rijdt vandaag met mij naar Edwin en Daphne om mijn spullen te brengen zodat ik morgen alleen met mijn laatste koffertje met de trein kan. Was heel gezellig en na een korte shop-stop in Chur weer door. In Pignia alles uitgeladen en een broodje gegeten. Begin van de middag waren we weer terug in Arosa. Daar had ik afgesproken met een KNRM collega (arts van de Radio Medische Dienst ) om even een koffie te doen. haha leuk! Hij had een nascholing en tussendoor even een uurtje tijd gemaakt. Beetje Redding Maatschappij in Arosa!

21-03 21-03 Eifach (1) 21-03 Eifach (2) 21-03 kado'tje

's avonds ga ik uiteten met Sarah en Sonia als afscheid.. Dat ik om half 7 de keuken in liep waren Kelly en Fabie er ook als verrassing om een apéro te drinken! Ook Mario, de vriend van Sarah, was toch vrij en kwam mee, hoe leuk! Van allemaal samen kreeg ik een heerlijke fles Röteli en een lieve kaart voordat we uiteten gingen. Zalig menu bij Eifach en daarna door naar de kroeg voor nog een laatste drankje. Een gezelligere laatste avond in Arosa had ik me niet kunnen wensen!

Donderdagochtend vroeg op en gehoopt dat ik Sacha mijn leuke Stoffel collega nog kon spreken alleen hij was nog niet in Arosa..echt jammer. Na controle door Flo van mijn kamer op de trein gesprongen en net na de middag was ik in Pignia waar ik nog heel fijn tot maandagochtend bleef. Lekker gegeten, gewandeld en formule 1 gekeken.

Vrijdagavond eindelijk het toetje van "vroeger" gemaakt met Blue Curaçao! En het was echt nog steeds héééééééééél smakelijk   mmmmm    :-P

23-03 Blue Curacao (5) 23-03 Blue Curacao (6)

In het weekend 2x naar de piste geweest, zaterdag naar Splügen, kijken bij een biatlon wedstrijd. 's avonds heerlijk kip. leek een beetje op onze kippetjes van het spit Wendy!! mmmm

Splügen 24-03 (4) Splügen 24-03 (7) Splügen 24-03 (5)

Zondagmorgen heel vroeg eerst de formule 1 kijken en daarna in auto naar Parpan waar we hebben gekeken bij de ski-slalom-wedstrijd. Wow wat goed, haha ik kom nog niet eens normaal naar beneden van die berg!  Dat gaat op mijn to do lijst voor komende winter; zo eerst skischoenen kopen.. wat lessen nemen hier in de hal en dan daar de berg weer op!

Parpan 25-03 (2) Parpan 25-03 (3) Parpan 25-03 (10)

Dan is toch echt voor voorlopig de allerlaatste avond in Zwitserland aangebroken ... :-(  .. wel leuk straks mijn 2 meiden, familie, vrienden, collega's en kennissen weer te zien en wie weet wat komende winter me brengt! Ik zeg.. zeg nooit : "nooit"

maandag 26 maart naar Nederland gereden. Op een vertraging van bijna anderhalf uur na ging het prima en was ik om 19.00 weer in IJmuiden.

Dank voor alle verse plantjes, de super leuke  Welcome Back slinger, de boodschappen, de achterban voor mijn huisje, alle leuke reacties op mijn blog, het onvermoeibare luisterende oor, de kaartjes en briefjes die ik per post heb ontvangen, de gastvrijheid en alles !!!

Het is tijd weer terug te schakelen naar het hier en nu ... Dinsdag 3 april is het na bijna 5 maanden toch echt weer KNRM time.....Es war wunderbar, liebe Grüsse Heleen <3

naar huis 26-03 (5) naar huis 26-03 (11) naar huis 26-03 (12)

1. Kim:
    31 maart 2018
    Wat een leuke afsluiting! We zijn blij dat je er weer bent!! Welkom thuis 😘
  2. Ronald:
    Welkom thuis ... en tot snel 😘
  3. Theo:
    Mooi verhaal Heleen👍
    Wens je leuke paasdagen en weer een goeie restant bij de KNRM 💐
  4. Wendy:
    Welcome home Lena! Snel een kippetje eten 😊
  5. Annet:
    5 april 2018
    Fijn dat je weer veilig thuis bent heleentje. Maar wat een ervaring zeg. Dit neemt niemand jou meer af 😘