Alle soorten weer en eindelijk de berg op!

10 april 2023 - Valbella, Zwitserland

Afgelopen week heel wisselend weer gehad. Van mooi zonnig, tot -7 met sneeuw en rond het vriespunt en helemaal in de wolken. Sneeuw bleef niet echt meer liggen want overdag is het niet echt heel koud meer en de grond is inmiddels al wat warmer zeggen ze..

03-04-2023BushaltePS dit is de bushalte waar ik elke dag bijna sta :-)10-04-2023 (1)10-04-2023 (2)08-04-2023

Had nog wel een snuggere actie bij het weggooien van het gescheiden afval. Zijn hier best streng op het scheiden van afval en alles. Naast de supermarkt aan de overkant staan grote apparaten voor van alles, petflessen, glas, restafval etc. Nu zag ik er ook 1 staan waarop staat “Dosen / Alu “ haha dus ik kieper daar al mijn karton in,  dacht dosen = karton 😊.. kijk nog door een opening en zie alleen maar blikjes liggen… niet heel handig dan. Gelukkig staat op het karton mijn naam en adres, makkelijk herleidbaar voor de instanties zal ik maar zeggen..

Dosen

Zou voor het Paasweekend nog twee dagen vrij zijn alleen uiteindelijk maar 1 dag. Geen probleem, was eigenlijk van plan om met de trein naar Arosa te gaan alleen dat schuif ik dan een week op. Donderdag 7 april wel echt vrij en had afgesproken met Raina, een collega van werk om dan toch eindelijk met de stoeltjeslift ( 2 stoeltjesliften) naar de Motta Hütte te gaan. Haha ben helemaal geen held en misschien heb ik wel hoogtevrees want vond het soort van spannend. 😨 Kwam allemaal goed, zal er niet mijn hobby maken met die liften maar ik heb het gedaan!

Mottahuette (15)Mottahuette (13)MottaHuette (10)MottaHuette (1)

Boven hadden we prachtig uitzicht en super lekker op het terras in het zonnetje gezeten met koffie Baileys en daarna als lunch een dessert genomen, groot stuk “Riesen-Crèmeschnitte” en een “Zitronen-Tartelette”.. Echt heerlijk! Daarna weer naar beneden en op terras van Heimberg ook nog even gezeten tot de zon bijna weg was.

FotoMOtta MottaHuette (8)MottaHuette (7)MottaHuette (9)MottaHuette (2)MottaHuette (4)

Verder waren het hier heel mooie Paasdagen qua weer, verder gaat het net als Kerstmis en Oudjaar best wel langs me heen omdat je zo onregelmatig werkt. Komt wel weer als ik in NL ben.

06-04-202305-04-2023

Vandaag dan toch echt begonnen aan de laatste werkweek. Ben woensdag en donderdag vrij dus nog maar 4 hele dagen als “Service” aan de bak. De helft van alle hotels is al dicht en waarschijnlijk reizen alle toeristen vandaag ook weer naar huis.. afwachten maar wat het ons nog brengt de komende dagen! Qua weer geven ze niet veel soeps af.. elke dag kans op regen of sneeuw 🙈ook dat merk ik wel. Voel me op zich goed alleen lijf voelt wel moe en voeten beetje gaar, komt allemaal goed. Ben nog fijn een paar dagen vrij voordat ik 23 april naar Nl rij.

Goede dagen en volgende week schrijf ik weer verder! ❤️

1. Gert jan:
    10 april 2023
    Ja Heleen schiet het weer op
    Toch mooi land hard werken en toch genieten lijkt me
    Straks weer bijkomen in Nederland

We horen weer
    Groetjes Astrid en Gert jan
  2. Heleen Huijgens:
    19 april 2023
    Ga ik doen. Nu lekker 12 dagen vrij! Groetejs!
  3. Michel:
    11 april 2023
    Laatste loodjes, tot in NL.
  4. Heleen Huijgens:
    Ja tot in NL! 😀
  5. Lieneke:
    Geniet nog even van de bergen! :) XX
  6. Heleen Huijgens:
    Zeker, het blijft mooi! Xx
  7. Pascal:
    11 april 2023
    Leuk verhaal weer, geniet nog even van de laatste dagen daar!
  8. Heleen Huijgens:
    Gedaan! En ni van 12 vrije dagen! 😀