Laatste dagen (met veel sneeuw) gewerkt in restaurant Heimberg ...

19 april 2023 - Pignia, Zwitserland

Woensdag 12 en donderdag 13 april was ik heerlijk nog een keer vrij. ’s Morgens laatste rondje in het Sportzentrum van Lenzerheide gezwommen, 10-baden-kaart was nu mooi op, en daarna door naar Chur waar mezelf heb getrakteerd op een “Monatskaffe”😊bij Kaffee KLatsch. Superleuk koffietentje (met lekkere taart en koek) in het centrum van het stadje. Na de koffie naar Thusis gereden en inkopen gedaan voor het avondeten en langs de garage voor check van mijn winterbanden. Ze zitten er pas twee maanden onder alleen krijg om de keer dat ik erin rij de melding dat de bandendruk niet goed is, weer lucht erbij et etc. Was snel gevonden en nix ergs, ventiel zat scheef waardoor band steeds langzaam leegloopt. Opgelost en verder gereden naar Pignia, daar aangekomen eerst lekker nu de zon nog scheen, een rondje met June gelopen, selfie’s van ons gemaakt 🤣 echt relaxt.. Bij het bankje in het weiland vond ik nog een steen wat gemaakt is door een kindje en die het dan daar verstopt. @Rosa.. deze steentjes moet je toch laten liggen daar??  ’s avonds heb ik eten gemaakt en met elkaar die “Traybake” gegeten en bijgepraat.

12-04-2023 (1)Kaffee Klatsch 12-04-2023 (5)12-04-2023 (3)12-04-2023 (6)12-04-2023 (7)12-04-2023 (2)12-04-2023 (8)12-04-2023 (10)

De weersverwachting gaf aan dat het donderdag best hard zou gaan sneeuwen in Parpan en dat er wel tot een halve meter kon vallen, vandaar op tijd teruggereden. Haha de winterbanden zijn goed alleen ik heb geen 4 x 4 of een dusdanig sterke motor dat ik dan daarmee nog easy omhoog zou kunnen rijden. Was allemaal niets gelogen want het bleef zo ongeveer 4 dagen sneeuwen vanaf toen. Behalve vrijdagmiddag kwam het zonnetje en kon ik na werk nog lekker op balkon zitten.

14-04-2023 (3)13-04-202314-04-2023 MIDDAG (3)14-04-2023 MIDDAG (2)

Het weekend laatste dagen Heimberg gewerkt. Zaterdag was restaurant dicht omdat er een besloten etentje was. Prima gewerkt en zondag alleen een groep van 14 voor lunch plus wat vaste gasten die gedag kwamen zeggen. Maandag gepoetst en gaandeweg de dag begonnen we steeds moeier te worden haha we bleven gapen en hangen en schop onder ons kont geven om door te gaan. Nog 1x onze favoriete drankjes genomen, Holdrio, Kaffe Baileys, Prosecco en gespritzten Weisswein .. Een stel vanuit de Motta kwam ook nog voor een bier dus uiteindelijk pas om 20.00 richting huis. Arif en Marylene zijn mijn onderburen en voordat ik naar boven liep kreeg ik nog een cadeau’tje van ze met een hele lieve kaart, te leuk! Dinsdag de laatste dingen gepoetst en kwam Klaudia van Buro om alles af te sluiten qua eindafrekening loon, contract, ziektekostenverzekering, pensioengedoe en alles. Tussen de middag samen (personeel Heimberg) gegeten in een hotel verderop maar ik dacht alleen maar .. slapen!!! Hihi Marylene zat naast mij en die kon ook niets meer zeggen en ook helemaal klaar voor uren slaap.. Alle spullen uit mijn kamer had ik al in de auto en kon zo door naar Pignia om hier nog een paar dagen te onthaasten, slapen en afkicken van alles.. chocola, Prosecco, Pizza’s, Holdrio’s en alles waar alcohol of onwijs veel vet/suiker in zit gaat op nul.. hahaha je denkt goed voor de lijn heel de dagen lopen, dat is het ook, alleen met al die drankjes en “niet voor elke dag verantwoord eten” is het wat minder…gelijk aangemeld bij sportschool, straks inkopen doen in Thusis voor de komende dagen groente, fruit en liters spa. Komt allemaal goed.

16-04-202314-04-2023 (1)18-04-202317-04-2023

Vandaag dus mijn eerste vakantie, mega lui aan het doen, en heb met mezelf afgesproken dat wanneer de zon schijnt ik buiten ga zitten of lopen. Alleen wanneer het regent, koud of donker is alle tassen doornemen met wat er mee naar NL gaat en wat weg kan. Bizar wat je verzamelt in die 5 maanden.. alhoewel dat zal wel een HH ding zijn 😊. Zondag 23e april rijd ik na het ontbijt naar NL waar ik dan heerlijk nog een week vrij ben. Dan zal ik de laatste foto’s nog posten in deze blog.

SpinazieBlogschrijven

Fijne dagen, bestel wat Nederlandse zon en tot volgende week in laatste blog!

1. Nancy:
    19 april 2023
    Wat ging de tijd ook snel zeg! Dat je alweer terug komt naar NL, gewoon gek.. :-)
    Maar wat heb je ook alweer een ervaring achter de rug, je zal het zeker missen daar toch?
    Maar ook wel weer lekker om thuis te komen straks. Veilige reis terug meis, geniet er nog even van daar en straks van je week vrij in NL. Leuk om je straks weer te zien :-D
  2. Heleen Huijgens:
    20 april 2023
    haha ja he?! Het was zeker weer een mooie en leerzame ervaring en ik ga het werk zeker missen want vind het super leuk horeca!
    Dank je wel en tot binnenkort weer bij de KNRM.
  3. Gert jan:
    19 april 2023
    Waar blijft de tijd heleen zit het er al weer haast op
    Maar je kan op een mooie tijd terugkijken lijkt me
    Lekker nog even nagenieten en dan weer op naar huis
    Goeie reis alvast van ons

De klontjes
  4. Heleen Huijgens:
    20 april 2023
    Zeker, maf hoor.. tjop tjop en we zijn 5 maanden verder! Het was zeker een mooie een leerzame tijd.
    Merci en we horen mekaar! :-)
  5. Ilona:
    19 april 2023
    Poehee dat is alsnog snel gegaan Heleen 🙈. Geniet nog lekker van je vrije dagen en alvast een hele goede en veilige terugreis 😘
  6. Heleen Huijgens:
    20 april 2023
    Dank je wel, ja dat blijft apart dat het zo rap is gegaan.. Ga zeker genieten van vrije dagen! Dank je wel 😘
  7. Koos:
    19 april 2023
    Het is alweer voorbij en wij, wel jammer denk maar toch ook weer leuk om je weer in IJmuiden te mogen begroeten. Kom gezond terug, goede reis alvast.
  8. Heleen Huijgens:
    20 april 2023
    Dank je wel Koos, leuk om te horen! Tot binnenkort weer bij de KNRM!
  9. Pascal:
    19 april 2023
    Geniet nog even een paar dagen daar en straks in NL. Doe voorzichtig onderweg terug.
  10. Heleen Huijgens:
    20 april 2023
    Absoluut! En ja ik ga zeker voorzichtig doen, en zoals een collega me ook verzocht, "de gepoetste kant boven houden!"
  11. Mam:
    19 april 2023
    Leuk te lezen en de laatste foto’s te zien ongelofelijk 5 maanden , nee wij hebben elkaar begin febr gezien ook weer fijn als je weer in de buurt bent lieve groeten mam.
  12. Heleen Huijgens:
    20 april 2023
    haha ja snap ik dat je dat fijn vindt, dan kun je je klusjes weer aan mij geven ahahaha (grapje!) 🤣🤣
  13. Lieneke:
    20 april 2023
    Heerlijk die selfies met June, hahaha!
    Geniet van je welverdiende vakantie!! XX
  14. Heleen Huijgens:
    20 april 2023
    hihi ja eindelijk gelukt zo'n selfie :) ze heeft daar eigenlijk nooit zin in, heel begrijpelijk!
    Dank je wel en tot gauw! xx
  15. Mam:
    21 april 2023
    Tuurlijk eigen belang ook grapje , mam.
  16. Astrid:
    22 april 2023
    Jeetje dat is toch best snel gegaan zeg! Gezellig dat je weer deze kant op komt. Doe voorzichtig morgen! Goede terug reis en tot snel!
  17. Heleen Huijgens:
    23 april 2023
    Dank je en doe ik! Tot snel op het hockeyveld! ;)
  18. Annet:
    23 april 2023
    Hi heleentje wat is dat snel gegaan zeg. Time flies when you’re having fun 😉
    Mooie ervaring weer en ik hoor graag alle verhalen tijdens een wandeling.
    Rijdt voorzichtig en tot snel 🥰
  19. Heleen Huijgens:
    23 april 2023
    Zeker rap gegaan! Doe ik en we gaan zeker bijpraten met een wandeling! 🥰