Van vrije dagen en werkdagen!

15 december 2022 - Lenzerheide, Zwitserland

Allereerst dank voor alle leuke reacties! Super fijn om te lezen! Ik ben er blij mee 😊 al moet ik nog even zien hoe ik daar eventueel op kan reageren.. Vorige week was het na 3 dagen inwerken heel rustig vandaar dat de chef mij vrij roosterde want er komen nog heel veel dagen aan dat niemand eerder weg kan of vrij kan zijn…Ging gezellig daarom toch nog een paar dagen naar mijn vrienden, veel gepuzzeld, beetje gewandeld en omdat er een jarige was zaterdagavond heerlijk Raclette 😛 zo lekker!

10-12-2022 Raclette15-12-2022 Puzzel

Zondag de 11e december weer naar Parpan en daar genoten door in het zonnetje naar werk te lopen en daar te lunchen.

11-12-2022 wandeling naar werk (9)11-12-2022 wandeling naar werk (8)11-12-2022 wandeling naar werk (3)

Afgelopen maandag tot en met donderdagochtend gewerkt. Heen en terug ga ik met de bus, deze stopt hier voor de deur en stopt na 3 haltes al op 10 minuten loopafstand van het restaurant. Helemaal prima, lopend gaat ook alleen langs de weg is echt link, doe ik maar niet want ik heb nog meer plannen in dit leven, door het bos is heel donker en heb ik ook niet veel trek in, dus de Postauto, zoals het hier heet, is een prima oplossing! Het werken gaat steeds beter met de Ipad en pak gewoon de papieren kaart erbij wanneer ik niet snap wat de gasten bedoelen. Het is niet poep chique van binnen want iedereen hobbelt op skischoenen in en uit, dat heeft wel wat en is lekker informeel. Ook al ben ik er nog niet zo lang, de korte gesprekken die ik heb met de gasten zijn vaak wel heel leuk. Jongelui die ouders hebben waarvan de ene Nederlandse is en de ander Zwitsers horen gelijk aan mijn Duits dat ik uit Nederland kom en vragen daar dan vaak gelijk naar. Ook Nederlandse vakantiegangers of landgenoten met een 2e huis hier kom ik tegen en altijd even een kort praatje. Op zich allemaal positief daarnaast moet ik gewoon wennen aan alles en nog een beetje mijn draai vinden, Waar ik woon is wat afgelegen en kan in de avond niet echt nog even rondje lopen en er zijn, op de Spar na, ook niet echt winkeltjes. Haha nu heb ik er op dit moment na 10 uur staan/lopen ook niet heel veel zin in en ga lekker languit voor de buis! Ik blijf positief alles en iedereen moet waarschijnlijk ook aan mij wennen…

15-12-2022 rondje lopen naar Lenzerheide (10)15-12-2022 rondje lopen naar Lenzerheide (1)15-12-2022 rondje lopen naar Lenzerheide (14)15-12-2022 rondje lopen naar Lenzerheide (12)15-12-2022 rondje lopen naar Lenzerheide (8)

Vanmiddag langs een groot meer wat om de hoek ligt, Heidsee, naar Lenzerheide gelopen. Super gaaf want er werd iets met kunst opgebouwd, Zauberwald. Het is er tot en met 4 januari dus misschien leuk om een keer in de avond te gaan wanneer alles verlicht is. https://zauberwald-lenzerheide.ch/ Verder nog een paar foto’s van mijn kamer (vitrage wordt bij elkaar gehouden met de oranje sjaaltjes die helaas nu niet meer nodig zijn..)en van het restaurant dan hebben jullie beetje beeld alles 😊.

Tijdelijke kamerTijdelijke kamer (1)Tijdelijke kamer (2)15-12-2022 Werktenuis (1)15-12-2022 Werktenuis (3)15-12-2022 Restaurant Heimberg (1)15-12-2022 Restaurant Heimberg (3)

1. Cora:
    15 december 2022
    Klinkt goed!
  2. Heleen Huijgens:
    17 december 2022
    ja het is weer wat bijzonders! 🙂
  3. Gert jan:
    15 december 2022
    Hallo Heleen klinkt weer positief allemaal
    Lekker genieten goede feestdagen
    Groetjes Astrid en Gert jan
  4. Heleen Huijgens:
    17 december 2022
    dank je wel! voor jullie ook goede dagen! 😘
  5. Darinka:
    16 december 2022
    Leuk om te lezen! En wanneer ga je skiles nemen 😜, nu is er nog een beetje tijd begrijp ik?
  6. Heleen Huijgens:
    17 december 2022
    haha nee toch maar geen skiles voor mij.. vandaag was ik vrij alleen chef appte al om 9 uur of ik even kon contacten. Hij vroeg dus of ik om 12 uur toch een paar uur kon komen werken omdat hij dacht dat er toch wel huis vol zou komen, en zo niet kreeg ik een fles Prosecco en een strandstoel, haha nou het zat vol en tot 17.00 lekker gerend en geen Prosecco..
  7. Mam:
    16 december 2022
    Leuk die foto’s zien we waar je bivakkeerd echt goed om te zien groetjes mam.
  8. Heleen Huijgens:
    helemaal goed mam! 😄
  9. Karin:
    16 december 2022
    Ziet er goed uit Heleen en je kamer lekker gezellig gemaakt! Ben benieuwd naar de foto´s van de kunstwerken bij avond 🤩. Geniet en het wennen komt vanzelf wel. 😘
  10. Heleen Huijgens:
    17 december 2022
    het hele gebeuren is nog tot en met 4 januari dus hoop dat een keer een avond energie overheb dan ga ik zeker kijken en maak een paar foto'tjes!
  11. Anneke:
    16 december 2022
    Super leuk om wederom je verhaal te lezen! en wat is het daar mooi, alhoewel ik geloof dat ik niet zo veel heb met sneeuw en skieen :-)
    Succes verder!
  12. Heleen Huijgens:
    17 december 2022
    haha dank je! Niet iedereen kan wat hebben met die kou en sneeuw :-) Zelf ga ik ook niet op die lange latten hoor, had ik beter eerst thuis wat lessen kunnen nemen.
  13. Pascal:
    16 december 2022
    Even wennen en straks loopt alles op rolletjes!
    Leuke foto's!
  14. Heleen Huijgens:
    17 december 2022
    Ja precies; even wennen en het tablet waar ik mee werk onder de knie krijgen!
  15. Hanneke:
    17 december 2022
    Leuke foto’s! Ziet er echt gezellig uit in je kamer. 😘
  16. Heleen Huijgens:
    17 december 2022
    dank je! wat een paar Kerstlampjes niet allemaal kunnen doen! 😘
  17. Nancy:
    17 december 2022
    Wat een leuke verhaal weer. 😊
    En hele leuke fotos, vooral om jou te zien op de fotos. En je kamer ziet er erg gezellig uit meis. Wel gezellig dat je af en toe met je landgenoten kan praten maar ik geloof dat je Duits alleen maar beter wordt hoe langer je dat spreek. Als je thuis kom heb je een Duitse accent... 🤪🤪
    Dikke knuf vanuit NL. 😄😄
  18. Heleen Huijgens:
    17 december 2022
    haha dat zou raar klinken wanneer ik met een Duits accent ga praten :-) Dank je wel en lieve groet terug
  19. Piet en Tieneke(mam):
    17 december 2022
    Heel erg leuk verslag en goede foto's .
    Veel sterkte in de drukke periode.
  20. Heleen Huijgens:
    Dank je wel!
  21. Sanne:
    20 december 2022
    Hoi Heleen,
    Ziet er prachtig uit allemaal, witte wonderwereld en leuke werkplek. Lekker de Kerstdagen tegemoet en genieten van deze bijzondere ervaring. Groetjes Sanne
  22. Heleen Huijgens:
    22 december 2022
    Dank je wel, voor jullie ook fijne Kerstdagen!