Veel sneeuw en eerste werkdag

7 december 2022 - Lenzerheide, Zwitserland

Maandag 5 december begon het dan toch echt goed te sneeuwen en nadat ik ’s morgens nog op het gemakje een rondje kon lopen was het in de middag uiteindelijk misschien wel 30 cm sneeuw; prachtig! Goed weer voor de puzzel die nog niet af was en om nog even de Skipbo skills bij te houden 😊.@Bianca, speciaal voor jou!

05-12 Skipbo05-12 Puzzel 05-12 maandag is sneeuw dag (1)05-12 maandag is sneeuw dag (1)

Dinsdag ochtend was de weg redelijk schoongemaakt en ben ik naar beneden gelopen alleen een schone weg waarvan het asfalt zwart is kan ook nog bevroren zijn he?! haha had er nog geen 100 meter voor nodig om daar even attent op gemaakt te worden en lag languit, nix ergs, en door.. Het was helemaal stil, blauwe lucht en alles prachtig wit, genieten! Nog lekkere lunch gegeten met een kaasje uit Valkenburg, wie wat bewaard die heeft wat!

06-12 ochtendwandeling met June (1)06-12 ochtendwandeling met June (2)Kaasje uit Valkenburg NL

’s Middags op de bus gezet in Chur, op naar Valbella om mijn kamer in te richten en een beetje gezellig te maken. Work in progress vandaar dat de foto’s volgen.

Inked06-12- kamer in VAlbella

Vanmorgen dan toch eindelijk aan “die Arbeit”.. was wel gespannen en zenuwachtig.. Ging allemaal so far so good, moet gewoon even wennen aan alles en iedereen.. collega’s zijn echt wel aardig, locatie van het restaurant is super en het gebouw is zo goed als nieuw. Tussen de middag kun je zelf kiezen wat je wil eten, wanneer er tijd is te bestellen bij de kok, goed geregeld! Omdat ik niet wist dat je zelf verantwoordelijk bent voor het wisselgeld in je portemonnee kon ik vandaag eerder weg om het bij de bank te regelen, is in Zwitserland normaal alleen ik had er nog nooit van gehoord maar dat zegt natuurlijk niet alles 😂😂. De Postauto (bus) brengt me overal in Graubünden en was zo heen en weer naar Lenzerheide waar de bank zit. Ook de HR mevrouw heeft daar kantoor en gelijk even gecheckt of er post was, wiehoe, er lag een kaart! Te leuk! Morgen verder inwerken en met Ipad erbij alles zelf doen. Guten Abend!

07-12 1e werkdag (2)07-12 1e werkdag (3)07-12 1e werkdag (1)

1. Karin:
    7 december 2022
    Goed om te horen Heleen en prachtige foto's! 🤗
  2. Map:
    7 december 2022
    Wat leuk dat je begonnen bent!! En wat heerlijk, die sneeuw! :)
  3. Mam:
    8 december 2022
    Geweldig om in deze omgeving te werken , fijn dat je nu begonnen bent ja inwerken hoort erbij succes met alles . Mam
  4. Gert jan:
    Prachtig Heleen lekker genieten
    Werk zal zeker weer goed gaan jou kennende
    En af en toe op je gat vallen ja daar blijven we wakker bij zullen we maar zeggen
    Ha ha 🛷 werk ze groetjes van schier
  5. Piet en Tieneke(mam):
    8 december 2022
    Hele fijne berichten. Veel plezier in de komende maanden. Zo blijven we goed op de hoogte THANKS.
  6. Nancy:
    8 december 2022
    Ziet er leuk uit met al die sneeuw, maar die mag je houden daar.
    Vind regen al erg genoeg .... lol.
    Je moet van die nep billen kopen om in je broek te stoppen, val je in ieder geval lekker zacht.... hihihi....
    Maar fijn dat je begonnen bent met werken, geniet ervan en succes! :-)
  7. Kim:
    8 december 2022
    Wouw wat een witte wereld! Leuk dat we zo een beetje op de hoogste blijven van je reis/werk daar. Doe je wel voorzichtig 🙈 ❄️ liefs van ons😘
  8. Rebecca:
    8 december 2022
    Wow wat is het mooi daar! Leuk om zo mee te kunnen reizen met je. Veel plezier en heel veel genieten hè. 😘
  9. Lucas Viruly:
    8 december 2022
    Veel plezier, Heleen! alle goeds toegewenst!. En weet je wat zo leuk is aan dat Zwitserse kleingeld? Het is in meer dan honderd jaar totaal maar dan ook totaal niet van model /ontwerp veranderd. Alleen de jaartallen veranderen mee. Niks wisselend staatshoofd of wisselende munteenheid, de beeltenis van vrouwe Helvetia blijft al tijden statig overeind. En als je bedenkt dat toen ik kind was een Zwitserse Frank gelijk was aan tachtig gulden-cent ....
  10. Ciska Duineveld - Kips:
    9 december 2022
    Ben je weer de hort op, leuk! Veel (werk) plezier!